امام جمعه موقت زاهدان گفت: روحانیون تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص دینی و اجتماعی با آگاه سازی مردم در اصلاح سبک زندگی و ارتقای سلامت جامعه نقش موثری دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام احمد راهداری امام جمعه موقت زاهدان در نخستین نشست مجمع سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک ۴۰۰ امام جمعه اهل سنت و حدود ۲۰ امام جمعه تشیع در استان حضور دارند که می‌توان از ظرفیت آنان بیش از گذشته برای روشنگری جامعه در مسیر ارتقای کیفیت سلامت بهره گرفت.

وی افزود: وجود حدود ۳۰۰ آیه قرآن کریم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در رابطه با مصرف غذای سالم نشان دهنده تاکید دین مبین اسلام بر مصرف طعام سالم و سلامت جسم بشر است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این نشست با مهم دانستن مقوله‌های سلامت و امنیت گفت: بر اساس آیات قرآنی سلامت مقدم بر امنیت است، زیرا انسان در صورت سالم بودن می‌تواند از نعمت‌ها بهره‌مند شود.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: اجتماعی کردن سلامت و تشکیل مجمع سلامت کار بسیار بزرگی است و جا دارد از نگاه وزیر بهداشت و درمان به این مقوله قدردانی کنیم.

وی اظهار داشت: در کنار سلامت جسم باید به سلامت روح نیز توجه کرد و انسان‌ها از معنویت غافل نشوند.

وی تاکید کرد: همچنان که نیاز است آب و غذای انسان‌ها سالم باشد در کنار آن باید به تغذیه روحی نیز توجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این نشست گفت: نقش ارگان‌های مختلف دولتی و غیر دولتی برای تشویق مردم به مراقبت از سلامت بسیار مهم است.

دکتر محمد هاشمی شهری تاکید کرد: وزارت بهداشت با جدیت رویکرد سلامت محور خود را اجرا می‌کند که امیدواریم با افزایش مشارکت‌های بین بخشی تا پایان دولت دوازدهم در زمینه سلامت، محرومیت از چهره سیستان و بلوچستان برداشته شود.

وی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور در پنج سال گذشته زمینه ساز پوشش بیمه‌ای ۱۰۰ درصدی مردم و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان شده است.

نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست گفت: سلامت مقوله‌ای است که هیچگاه انسان‌ها از آن بی نیاز نیستند بر این اساس روایات زیادی برای نظافت به عنوان یکی از مولفه‌های سلامت وجود دارد.

مولوی نذیراحمد سلامی افزود: سلامت دهان و دندان بخشی از علم پزشکی است که ۷۰ روایت از رسول اکرم (ص) در این رابطه وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح تحول نظام سلامت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار