رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار گفت: در سالجاری کشت ۲ برابری میگو در سطح این شهرستان پیش بینی شده است.

اولیاء میرلاشاری  رئیس اداره دامپزشکی چابهاردر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: شهرستان چابهار بیش از ۴۲ هزار اراضی شناسایی شده پرورش میگو دارد که هم اینک پرورش میگو در منطقه ساحلی گواتر در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۷۰۰ مورد آزمایش رهگیری بیماری در مراکز تکثیر پست لارو (بچه میگو) و مزارع پرورش میگو این شهرستان انجام شده است.

اولیاء میرلاشاری  افزود: اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای و امنیت زیستی به منظور کاهش ریسک بیماری و به حداقل رساندن عوامل استرس زا بیماری لکه سفید انجام می‌شود.

وی افزود: در سالجاری کشت ۲ برابری میگو در سطح شهرستان چابهار پیش بینی شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار  بیان کرد: اقدامات دامپزشکی در سلامت جامعه و ایجاد امنیت غذایی حائز اهمیت است و می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد جامعه، اشتغالزایی پایدار و صادرات آبزیان با کیفیت داشته باشد.

وی ادامه داد: کنترل و پیشگیری بیماری‌ها به افزایش تولید میگو کمک می‌کند و موجب جذب سرمایه گذار در این زمینه می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار بیان کرد: هم اینک یک شرکت خدمات دامپزشکی، یک داروخانه، یک کلینیک دامپزشکی، یک مرکز مایه کوبی دام، ۱۱ مرغداری صنعتی، ۲۱ مرکز بسته بندی ماهی و میگو و ۹ کارخانه پودر ماهی در سواحل و محدوده شهرستان‌های چابهار و کنارک فعال است.

میرلاشاری افزود: ساخت آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی چابهار با تجهیزات مدرن و بروز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان راه اندازی شده است که می‌تواند گامی بزرگ در راستای تسهیل صادرات محصولات شیلاتی و سایر فرآورده‌های خام دامی باشد.

انتهای پیام/ع

ساخت آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی چابهار

برچسب ها: شیلات ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار