سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن ماشین‌سازان خراسان رضوی :

حمایت، مهمترین نیاز تولیدکنندگان از دولت است

رئیس انجمن ماشین‌سازان خراسان رضوی گفت :حمایت از کالای ایرانی و فرهنگ سازی مصرف آن را باید از محله و شهرمان شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محسن شرکاء رئیس انجمن ماشین‌سازان خراسان رضوی در نشست حمایت از کالای ایرانی، با بیان اینکه کالای ایرانی، تولید و اشتغال، و اقتصاد مقاومتی سه ضلع یک مثلث است، بیان کرد: مردم باید حق انتخاب داشته باشند و جنس خوب را با قیمت منطقی خریداری کنند .

وی افزود: پیشنهادم به سه قوا این است که در کوتاه‌ترین زمان برای تحقق حمایت از کالای داخلی، تولید و اشتغال، و اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایشان را اعلام کنند.

شرکاء ادامه داد: در شرایط کنونی بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ درصد تولید کالا نسبت به کالا‌های کشور‌های همجوار گران‌تر تمام می‌شود و ما نمی‌توانیم از واردات جلوگیری کنیم به لحاظ قیمت تمام شده تولیدات داخلی.

سیدجواد رضویان رییس خانه تعاونگران ایران، نمایندگی خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: محتواسازی رسانه‌ای و فرهنگ‌سازی از طریق نقش رسانه برای مردم و مسئولان در چگونگی حمایت از کالای ایرانی ضروری است.

وی افزود: حمایت از تولید، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، نتیجه اش حمایت از اقتصاد ایران است لذا اهمیت این موضوع توجه به مصرف کنندگان می‌باشد.

در ادامه یکی از تولیدکنندگان، با اشاره به اینکه رسانه‌ها به ویژه صداوسیما نقش بسزایی در این زمینه دارند، گفت : رسانه‌های محلی می‌توانند بسیار مؤثر باشند تا به وجود آمدن تعصب نسبت به کالای داخلی از محله و شهرمان آغاز شود.

محمدسعید فیصل با بیان اینکه شهر مشهد جولانگاه تمام برند‌های کشور شده و سازمان‌ها از کالا‌های خارجی و خارج از منطقه استفاده می‌کنند، گفت: امروز رسالت و هدف بزرگتری داریم و باید فرهنگ حمایت از کالای داخلی را ایجاد کنیم که از خانواده و محله شروع شود.


وی درباره اهمیت تبلیغات برای کالا افزود: گاهی تبلیغات نتیجه عکس هم می‍دهد، اما نمی‌توان از آن غافل شد و تأثیرگذاری بسیاری دارد.

این تولید کننده با اشاره به اینکه اولین انتظار تولیدکننده از مردم، مسئولان و دولت حمایت است، گفت : هر یک می‌توانند به گونه‌ای در این زمینه کمک کنند و حذف خودتحریمی‌ها بسیار مؤثر است، امید است مردم و مسئولان آن را جدی بگیرند.


انتهای پیام// ف. ح
 
 
 


حمایت از کالای ایرانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.