سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی؛

۲۸ پایگاه امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی در روز طبیعت امداد رسانی می کنند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۲۸ پایگاه فوق‌العاده امداد و نجات استان با حضور ۱۹۶ نفر امداد گر در روز طبیعت امداد رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سیدمجتبی احمدی افزود: در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین که مردم در دامان طبیعت حاضر می‌شوند و اسکان می‌یابند خدمت‌رسانی‌های ویژه‌ای را خواهیم داشت تا در صورت نیاز به امدادرسانی در این نقاط، این کار با سرعت بیشتر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی گفت: از مجموع ۲۸ پایگاه فوق‌العاده استان، ۴ پایگاه در وکیل‌آباد، کوهسنگی، هفت حوض و گوجگی مشهد واقع شده است، همچنین ۳ پایگاه در سرخس و ۲ فریمان فعال است و شهرستان‌های دیگر نیز هرکدام یک پایگاه فوق‌العاده امداد و نجات در این روز دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های حوزه امداد طرح نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه می‌یابد، افزود: در هجدهمین دوره طرح هلال بهشت ۴۷ پایگاه امدادی در ۲۲ شعبه استان فعال است و در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین با افزایش این ۲۸ پایگاه فوق‌العاده به ۷۵ پایگاه افزایش می‌یابد.

احمدی با اشاره به تجهیزات امدادی در طرح نوروزی ۹۷، خاطرنشان کرد: تجهیزات امدادی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طول طرح نورزوی امسال شامل یک فروند بالگرد MI۱۷، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳۴ دستگاه خودرو کمک‌دار سبک، ۲۳ دستگاه ست نجات، ۴۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودرو ارتباطات بوده است و برای مأموریت ویژه روز طبیعت نیز ۲۸ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک در این ۲۸ پایگاه فوق‌العاده مستقر می‌شوند.
 
وی گفت: همچنین ۵ دوچرخه امداد با ۱۰ دوچرخه‌سوار امدادگر نیز در ۵ پایگاه کوهستانی ویژه این روز (۳ پایگاه سرخس و ۲ پایگاه فریمان) آماده خدمت‌رسانی به مصدومان و حادثه‌دیدگان احتمالی روز طبیعت خواهند بود.

مدیر هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در این ۲ روز ۵۶ تیم سحاب با ۱۱۲ نیروی تخصصی امدادی جوانان به کمک نیرو‌های امدادگر و نجاتگر این معاونت می‌آیند، افزود: در هر پایگاه فوق‌العاده روز طبیعت ۲ تیم سحاب با ۴ نیروی امدادی جوانان فعال است و در هر تیم سحاب نیز ۲ نفر مستقر هستند.
 
انتهای پیام//ا.س
 
برچسب ها: نوروز ، زور طبیعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.