سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز برای تنظیم بازار شب عید در آذربایجان غربی

مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میوه و کالا‌های اساسی مورد نیاز ایام پایانی سال در استان به اندازه کافی تامین و ذخیره سازی شده است و هیچ گونه مشکلی در این راستا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛احمد دهقان مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی: یک هزار و ۷۵۰ تن پرتقال و ۸۰۰ تن سیب برای تامین میوه شب عید سال جاری تدارک دیده شده است که در زمان مقرر به بازار مصرف عرضه می‌شود.
دهقان افزود: برای تنظیم بازار شب عید در سراسر کشور ۱۰ هزار تن سیب از این استان به ۱۵ استان کشور ارسال و تامین شده است و ۳۰۰ مرکز عرضه میوه در سردخانه‌های استان در اختیار سازمان تعاون روستایی گذاشته شده است که فعالیت آن‌ها ازاواخر اسفند ماه جاری آغاز و تا پایان فروردین ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت.
وی همچنین گفت: در این راستا به میزان ۱۷۱۵ تن گوشت مرغ منجمد و ۵۰ تن گوشت قرمز منجمد نیز در انبارشرکت پشتیبانی امور دام استان ذخیره سازی شده است که توزیع این اقلام نیز از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارکنان، تعاون روستایی و فروشگاه‌های محلی در سطح استان به قیمت مصوب تنظیم بازار آغاز شده است که در صورت افزایش تقاضای مصرف بازارتوزیع این میزان کالا‌های توزیعی نیز قابل افزایش خواهد بود.
دهقان ادامه داد:همچنین مقدار ۱۲۲۶ تن انواع برنج هندی و تایلندی برای ایام نوروز ذخیره سازی شده است که توزیع این محصول نیز از مورخه ۲۵ بهمن ماه از طریق فروشگاه‌های مذکور آغاز شده و این روند همچنان تداوم دارد.
مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی علت اصلی کمبود و گران شدن تخم مرغ در کشور را ناشی از حذف مرغان تخمگذار صنعتی در تعدادی از استان‌های کشور به علت شیوع بیماری‌های طیور عنوان کرد و گفت: این مشکل موجب کاهش تولید تخم مرغ خوراکی در سطح کشور و به تبع آن کاهش ورود تخم مرغ به استان آذربایجان غربی شده است که تلاش می‌شود از طریق واردات جبران شود.
این مسئول افزود: با توجه به افزایش قیمت تخم مرغ در استان، بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم بازار استان مقرر شده است جهت تخصیص و وارد کردن دو هزار تن تخم مرغ از کشور ترکیه به منظور ایجاد تعادل در بازار مصرف اقدامات لازم انجام گردد. قیمت هر شانه تخم مرغ با قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه باید نظارت مناسبی بر کیفیت اقلام توزیعی صورت گیرد، افزود: باید حمایت مناسبی از مصرف کننده و توزیع کننده صورت گیرد و در این راستا مانع سو استفاده برخی توزیع کنندگان متخلف شد که دستگاه‌های نظارتی و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت بر توزیع عادلانه این اقلام در سطح استان در این ایام نظارت دارند.
انتهای پیام/ن.م
 

ذخیره سازی یک هزار و ۷۵۰ تن پرتقال و ۸۰۰ تن سیب برای تامین میوه شب عید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.