رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: در نه ماهه سال جاری برای بیش از ۲۵۰۰ واحد کشاورزی در آذربایجان غربی پروانه تاسیس وبهره برداری صادر شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  امین آقایی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی در مراسم بزرگداشت روز مهندس و جلسه مشترک شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، ضمن تبریک روز مهندس به مهندسان فعال در عرصه کشاورزی استان اظهارکرد: گفت: این سازمان با دارا بودن ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر عضو حقیقی و حقوقی، بزرگترین تشکل تخصصی بخش کشاورزی و بازوی فکری، علمی، مشورتی و اجرائی سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های فعال در بخش کشاورزی و محیط زیست است.
وی افزود: در طی ۱۵ سال از زمان تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان تا کنون ۷۶۹ دوره آموزشی، بازآموزی، مهارتی برای اعضا در استان برگزارشده است که تعداد ۲۰ هزار نفر روز در این دوره‌ها شرکت کرده اند.
آقایی ادامه داد: تلاش در جهت ارتقای دانش فنی اعضا، گسترش فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی، افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی، حفظ پایداری محیط زیست، تلاش در جهت ایجاد سازو کار‌های لازم برای ساماندهی اشتغال مهندسان کشاورزی و حمایت از تشکل‌های صنفی و تولیدی بخش و نظارت بر فعالیت‌های صنفی و حرفه‌ای اعضای سازمان را از جمله اهم اهداف سازمان عنوان کرد که در دستور کار قراردارد.
وی یاد آور شد: در نه ماهه سال جاری برای بیش از ۲۵۰۰ واحد در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از مرغداری، دامداری، گوساله پرواری، گلخانه، پرورش قارچ و کلینیک‌های گیاه پزشکی پروانه تاسیس و بهره برداری صادر شده است.
آقایی ادامه داد: در حال حاضر در بیش از ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبیاری تحت فشار اجرا شده است که در این راستا این سازمان آمادگی دارد برای بهره برداران در زمینه نحوه حفاظت و نگهداری از این سیستم‌ها و همچنین سایر دوره‌های کاربردی برای کشاورزان اعم از کاربرد فناوری‌های هسته‌ای، صنعت نشا و گلخانه و. آموزش‌های لازم را ارائه دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص لزوم حمایت از اشتغال و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان کشاورزی، کارسپاری به مهندسین ناظرین در واحد‌های تولیدی، آموزش، بازآموزی و نوآموزی بهره برداران، ساماندهی و رتبه بندی مهندسین مشاورین و پیمانکاران به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی همچنین در ادامه با تشریح فعالیت کمیته‌های تخصصی در این سازمان در بخش‌های مختلف کشاورزی به تشریح مسائل و چالش‌های پیش رو این سازمان پرداخت.
انتهای پیام/ح


برگزاری مراسم روز مهندس در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.