سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جرأت و شجاعت آیت‌الله مدرس الگوی سیاستمداران باشد

امام جمعه موقت شهرکرد تأکید کرد: جرأت و شجاعت آیت‌الله مدرس باید الگوی سیاست‌مداران و نمایندگان مجلس باشد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۰ آذر ۹۶ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با گرامیداشت دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس (ره) و روز مجلس گفت: آیت الله مدرس حدود ۱۷ سال نماینده مجلس بود که در طول این دوران، مواضع بسیار مهمی داشت و با شجاعت و جرأتی مثال‌زدنی در مواقع حساس، نظر خود را پیرامون سیاست داخلی و خارجی بیان می‌کرد.

وی تأکید کرد: آیت الله مدرس نه تنها بر خلاف بسیاری از سیاست‌مداران آن دوران، ماهیت رضاشاه را به‌خوبی درک کرد و فریب رفتار‌های نمایشی او را نخورد، بلکه شجاعانه جلوی زورگویی‌های رضاشاه ایستاد و شهادت ایشان، نقطه عطفی برای ادامه مبارزات علیه رژیم استبدادی طاغوت در تاریخ معاصر کشور به شمار می‌آید.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه آیت‌الله مدرس باید الگوی سیاست‌مداران و نمایندگان مجلس باشد ادامه داد: جرأت، جسارت، ساده زیستی، صداقت، پاکی و کفر ستیزی ایشان باید حفظ شود.

فاطمی افزود: ساده زیستی، مردم و بخصوص مسئولان را از وسوسه‌های دنیوی و آلودگی‌هایی همچون رشوه و اختلاس دور، و جامعه را پاک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت و با تفسیر آیاتی از قرآن کریم در رابطه با شخصیت پیامبر اسلام (ص) تاکید کرد: این مناسبت، فرصت ارزشمندی برای مطالعه عمیق در سیره عملی و زندگانی آخرین فرستاده خداست.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: عده‌ای به شیوه‌های گوناگون به دنبال اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان هستند که اهل سنت و شیعیان باید با عمل به رسالت و شیوه پیامبر اکرم (ص) و دین اسلام، و گسترش برادری و برابری در جامعه، با تفرقه انگیزی‌های دشمنان مقابله کنند.

فاطمی همچنین با هشدار نسبت به برخی پیامد‌ها و عواقب غیر قابل جبران توسعه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کشور گفت: دشمن امروزه با گسترش فضای مجازی و با انواع ترفندها در تلاش است تا جوانان و نوجوانان را به گمراهی بکشد و ضمن تخریب اساس خانواده‌ها و تفکرات جامعه، به جای نشاط اسلامی، انحطاط دینی و اخلاقی را در جامعه ما رواج دهد.

وی، انحراف افکار جوانان، شیوع طلاق‌های عاطفی، عادی سازی خیانت زوجین، دوری از دین و سست شدن بنیان خانواده را از نتایج این توطئه بیان و تأکید کرد: خانواده‌ها باید با مراقبت از فرزندان و جوانان خود و با بصیرت و آگاهی در مقابل فتنه‌های دشمن بایستند.

انتهای پیام/ش

هفته وحدت فرصتی برای گسترش برادری و برابری در جامعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.