خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد از مسئولان خواست؛ برای مشکلات فرهنگی در کشور چاره اندیشی کنند.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۱ اسفند ۹۶ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، با اشاره به ناکامی دشمنان در جنگ‌های نظامی و منطقه‌ای گفت: هم اکنون جنگ فرهنگی و بی هویت سازی، مهم‌ترین و موثرترین سلاح دشمن برای به زیر آوردن حکومت‌هایی است که توان جنگ نظامی با آنان نیست و جمهوری اسلامی هم در معرض این تهدید قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی امروز چنان مستحکم و از نظر نیروی دفاعی قوی است که هیچ دشمن خارجی جرأت نزدیک شدن به این مرز و بوم را ندارد افزود: تهاجم فرهنگی در بین نسل جدید به عنوان تنها مشکل کنونی در کشور، نیازمند مدیریت و تدبیر مسئولان است.

فاطمی اضافه کرد: بصیرت و هوشیاری مردم و مسئولان و توجه به دستاورد‌های فرهنگی به عنوان ثمره خون صد‌ها هزار شهید، جمهوری اسلامی را بیمه می‌کند.

وی در ادامه، اشرافی گری را خطری جدی برای جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: این امر، مراقبت مردم و مسئولان را می‌طلبد.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به سیره و ساده زیستی صحابه پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام و تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به پرهیز مردم و به ویژه مسئولان از اشرافی گری و تجمل گرایی اظهار داشت: تجمل گرایی و برتری دادن اغنیا بر فقرا و دیگر مردم، شیوه حکومت پهلوی بود که یکی از انگیزه‌های انقلاب مردمی شد و نباید اجازه بدهیم این رفتار‌ها در جمهوری اسلامی ترویج یابد.

فاطمی ادامه داد: مشکلات اجتماعی و اقتصادی انکار ناپذیر است و با تدبیر و تلاش مسئولان در ایجاد رفاه عمومی و توسعه فرهنگی می‌توان جلوی موج سواری دشمن بواسطه این مشکلات را گرفت.

وی افزود: برخی مسائل و مشکلات از جمله مسائل فرهنگی در کشور را باید با مدیریت، پافشاری و ساده زیستی مسئولان رفع کرد.

فاطمی با اشاره به توطئه‌های اخیر آمریکا برای ترغیب جامعه بین الملل در تصویب قطعنامه‌های ضد ایرانی گفت: این حرکت‌ها نشان دهنده ضعف و ترس استکبار جهانی از قدرت ایران در منطقه و جهان است.

انتهای پیام/ش

اشرافی‎گری خطری جدی برای جامعه اسلامی

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار