سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزودی؛

صدور مجوز فعالیت نخستین مجتمع گردشگری خوزستان

معاون گردشگری خوزستان گفت: بزودی مجوز فعالیت نخستین مجتمع گردشگری در شهرستان بُستان صادر می گردد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدعلی خلیلی، معاون گردشگری خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر 110 شرکت خدمات مسافرتی فعال با مجوز این اداره‎کل در سطح استان به ارائه خدمات می‎پردازند بیان داشت: 15 شرکت خدمات مسافرتی نیز با تهیه و ارائه مدارک، درخواست کتبی صدور مجوز بند "ب" خود را به اداره‎کل ارسال کرده‎اند که در حال حاضر این تعداد پرونده در کمیته فنی در حال بررسی هستند و پیش‎بینی می‎شود تا پایان سال مجوز فعالیت دست‎کم 4 دفتر خدمات مسافرتی دیگر نیز صادر گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از اسفند سال 1395، مجوز 45 خانه مسافر از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی استان صادر شده است تصریح کرد: در این مورد، 30 درخواست مجوز را نیز از سراسر استان در یافت کرده‎ایم که این پرونده‎ها در دست بررسی است و پیش‎بینی می‎کنیم از این تعداد حداقل برای 10 پرونده مجوز صادر شود.

خلیلی اذعان داشت: کار صدور مجوز بهره‌برداری خانه‌های مسافر از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با هدف ارتقای امنیت گردشگران و ساماندهی و نظارت بهتر بر این اقامتگاه‌ها انجام می‌شود و مسافران و گردشگران نیز برای امنیت بیش تر و دریافت خدمات مطلوب‌تر، از خانه‌های دارای مجوز از این اداره‎کل برای اقامت استفاده و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، شکایات خود را برای بررسی و پیگیری به حوزه گردشگری استان منعکس کنند.


معاون گردشگری خوزستان اظهار کرد: 3 واحد سفره‎خانه در اهواز و یک واحد در دزفول نیز با تشکیل پرونده حائز شرایط دریافت مجوز از جمله فضاها، نمای ساختمان و مساحت ساختمان شناخته شدند و موافقت اصولی اولیه برای صدور مجوز نهایی آن‎ها صادر شده است که بزودی این سفره‎خانه‎ها نیز آماده پذیرایی از گردشگران خواهند شد.

وی همچنین از فرآیند صدور مجوز برای نخستین مجتمع گردشگری خوزستان در بستان خبر داد و گفت: این مجتمع گردشگری با هزینه‎ای نزدیک به 42 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 45 هزار متر مربع احداث شده است و دارای 4 بلوک اقامتی با ظرفیت 140 تخت ثابت برای هر بلوک می‎باشد.

محمدعلی خلیلی با اشاره به دیگر امکانات رفاهی مجتمع گردشگری بستان اظهار داشت: این مجتمع همچنین دارای 12 چشمه حمام، ۲۰ چشمه دستشویی در هر بلوک است و از طرفی شامل یک سالن اجتماعات، 2 رستوران مجلل و بزرگ با زیربنای بیش از 2 هزار متر مربع، مجموعه اداری، مجموعه تجاری، واحد بهداری، پارکینگ، سرویس‎های بهداشتی عمومی و سایر تاسیسات جانبی است.

وی پیش‎بینی کرد: این مجتمع فرهنگی با دریافت مجوز تا پایان سال به بهره‎برداری برسد.

گفتنی است؛ استان خوزستان دارای 113 مرکز رسمی اقامتی شامل 39 هتل، 5 هتل‌آپارتمان، 21 مهمان‌پذیر، 45 خانه‎مسافر، یک اقامتگاه بوم‎گردی و یک اقامتگاه سنتی و یک محوطه گردشگری است. همچنین ظرفیت اقامتی رسمی در استان خوزستان در 6 ماه نخست سال 96، تعداد 31 هزار و 977 نفر شب برای گردشگران خارجی و 380 هزار و 199 نفر شب برای گردشگران ایرانی است.

انتهای پیام/گ

مجوز فعالیت نخستین مجتمع گردشگری خوزستان صادر می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.