رییس دبیرخانه گردشگری استان های قم اصفهان و مرکزی گفت:منطقه اردهال کاشان با آیین سنتی مذهبی قالیشویان و ثبت جهانی یونسکو قابلیت تبدیل به پایگاه گردشگری آیینی کشور را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، سید علی ضیایی، در حاشیه برگزاری همایش بین المللی میراث جهانی قالیشویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی در مجتمع گردشگری خورشید اردهال در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برگزاری سمینارها و همایش ها با حضور فرهیختگان، صاحب نظران و توریست های مذهبی می تواند در جهانی شدن این مراسم تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی تلاش برای استفاده از ظزفیت آیین سنتی مذهبی قالیشویان را در راستای بهره برداری توریست مذهبی برشمرد و گفت: کارشناسان مذهبی و روحانیون در این زمینه می توانند نقش مثمر ثمر و سازنده ای ایفا کنند.

ضیایی، پتانسیل مذهبی منطقه اردهال را در جذب سرمایه گذاری و اشتغال حایز اهمیت دانست و افزود: كاشان منطقه‌ای است که علاوه بر جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی و ظرفیت گردشگری طبیعی کوهستان به فاصله 30 کیلومتری از آن می توان جاذبه های مبهوت کننده گردشگری طبیعی را در دل کویر مشاهده کرد.

به گفته وی، هیچ جا نمی توان در یک منطقه جاذبه طبیعی کوهستان، کویر، دریاچه نمک و سایر ظرفیت های گردشگری تاریخی، فرهنگی و مذهبی و آیینی را با هم دید.

این کارآفرین برتر کشوری، با تاکید بر شکل گیری تمدن 7 هزار ساله زندگی شهرنشینی فلات مرکزی ایران در کاشان گفت: سیلک و آثارش مهم ترین سند این ادعا است.

ضیایی، ظرفیت گردشگری را بهترین فرصت برای اشتغال جوانان عنوان کرد.
وی در پایان به اشاره به تشکیل کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، قم و مرکزی اضافه کرد: این کارگروه درراستای استفاده از پتانسیل های مغفول مانده و انجام فعالیت های تخصصی در حوزه راه اندازی شد.

شایان ذکر است: همایش بین المللی میراث جهانی قالیشویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی در مجتمع گردشگری خورشید اردهال کاشان برگزارشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار