مدیر عامل کشت و صنعت استان لرستان گفت: مجتمع تفریحی گردشگری کشت و صنعت خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهدی سرچشمه پور مدیر عامل کشت و صنعت لرستان اظهار داشت: برای ایجاد مجتمع گردشگری کشت و صنعت خرم‌آباد مطالعات پایه و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است یک بخش از زیر ساخت‌ها نیز اکنون آماده است.

وی افزود: پس از تصویب طرح ادارات مربوطه نسبت به ایجاد زیرساخت‌های پروژه اقدام کنند تا عملیات اجرایی طرح شروع شود.

مدیر عامل کشت و صنعت لرستان به وجود هزار و ۱۳ هکتار اراضی جنگی در کشت و صنعت لرستان اشاره و عنوان کرد: در بخش گردشگری محورفعالیت‌ها کشاورزی، دامپروری، زنبور داری، تحقیق و پژوهش، پشتیبانی، فرآوری و کارخانه است.

وی بیان کرد: محور‌های گردشگری مجتمع کشت و صنعت در دو بخش طرح ۱۴۰ هکتاری (دهکده سبز خرم‌آباد) و طرح هزار و ۱۵۰ هکتاری (پارک جنگی خرم‌آباد) تعریف شده است.

سرچشمه پور هدف از ایجاد این مجتمع را رونق و ارتقاء صنعت گردشگری در ارتباط به توریسم زائر دانست و گفت: پوشش جنگلی و فضای سبز، وجود چند دریاچه، اسختر پرورش ماهی، چشمه دائمی، مجتمع گلخانه‌ای شیشه‌ای و بخش بسیار متنوع دامپروری از ظرفیت‌های موجود در این کشت و صنعت است.

وی تصریح کرد: برای این مجتمع گردشگری امکاناتی مانند بازارچه محلی و اردوگاه عشایری، پارک آبی آکواریوم و مجموعه تفریحی کودک، تله کابین، پل معلق، دهکده سلامت، پیست سوارکاری، باغ گردشگری، باغ وحش و باغ پرندگان در نظر گرفته شده است.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در رابطه با ایجاد این مجتمع تفریحی گردشگری نیز اظهارداشت: راه‌اندازی این مجتمع کار بسیار ارزنده‌ای است که امیدواریم تا مهر ماه امسال بتوانیم عملیات اجرای آن را آغاز کنیم.

انتهای پیام/م

راه اندازی مجتمع گردشگری کشت و صنعت خرم‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.