تدوین برنامه جامع گردشگری با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان برای مناطق روستایی شهرستان گرمسار ضروری است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت : ظرفیت گردشگری گرمسار برای کاهش آمار بیکاری در استان بی نظیر است اما تاکنون از این ظرفیت های ارزشمند برای رونق کسب و کار توجه نشده است.

 

وی افزود : برای فرار از اقتصاد نفتی راهی به جز توسعه صنعت گردشگری وجود ندارد و دولت باید با تامین آب و توجه به زیرساخت ها برای کاهش نرخ بیکاری در مناطق روستایی اقدام کند.

 

وی تصریح کرد : بحث گردشگری در سمنان فقط در حد شعار مانده و هیچ اتفاق خاصی در زمینهٔ گردشگری استان سمنان در چند سال نیفتاده است.

 

کاتب افزود : تمام وزارتخانه‌ها و اداره‌های کل مرتبط با بخش گردشگری باید در این زمینه فعال شوند و زمانی که گردشگر وارد استان می‌شود نباید سرگردان باشد.

 

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تاکنون 32 منطقه نمونه گردشگری و 39 روستای هدف گردشگری در استان سمنان معرفی شده است،اظهار داشت : اکنون فقط چهار مجتمع گردشگری در دست احداث در روستاهای استان وجود دارد که با توجه به تردد میلیونی مسافران از محورهای استان این مقدار قابل قبول نیست.

 

وی افزود : اهالی روستاهای این شهرستان از ایجاد تاسیسات گردشگری روستایی، استقبال می کنند و برخی از روستاییان با ورود به این صنعت بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی منطقه خود را برطرف کردند.

 

انتهای پیام / ذ


معرفی 32 منطقه نمونه گردشگری در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.