‍ فرماندار بردسیر گفت:میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به عنوان ضلع سوم توسعه شهرستان فعال شود// احداث چند مجتمع گردشگری دردستورکارقرارگرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ جلسه انجمن های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و کمیسیون حفاری با حضور اعضا برگزار شد.


نجف پور ؛فرماندار بردسیرگفت:توسعه شهرستان بردسیر برمبنای سه ضلع کشاورزی،صنعت و میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری است که ضلع سوم نیازمند توجه بیشتر مسئولین و کارشناسان ذی ربط جهت پویاشدن است.


وی افزود: شهرستان بردسیر به دلیل داشتن تاریخ ۵هزارساله و ثبت بیش از ۶۰ اثرتاریخی همچنین مناطق بکر و طبیعی هرساله پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشوراست.


وی وجود این پتانسیل های بالقوه و حضور ده ها هزارگردشگر درطول سال را فرصت مغتنمی جهت رونق اقتصادی شهرستان از طریق این صنعت دانست.


نجف پور ضمن اشاره به عدم وجود زیرساخت های مناسب دراین حوزه خواستار اجرای طرح بوم گردی درتمام نقاط شهرستان شد.


وی برحضور آژانس های مسافرتی تاکید واز دستگاه های ذی ربط خواست با تعریف گردش کار و تسهیل روند کار شرایط را برای اجرای طرح خانه های بوم گردی و سایر طرح های گردشگری فراهم آورند.


نماینده عالی دولت درشهرستان از اخذمجوز احداث شهرک گردشگری گلزار خبردادو افزود: احداث مجتمع گردشگری روستای باغابر و طرح گردشگری شهرلاله زار نیز دردست اقدام و اجرا می باشد.

وی دربخشی دیگر از صحبت های خود براجرای طرح گردشگری منطقه بیدخوان توسط دهیاری های منطقه و بنیادمسکن تاکید و از اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خواست در خصوص تکمیل ترمیم و بازسازی خانه بهادرالملک یا واگذاری آن به بخش خصوصی دراسرع وقت تعیین تکلیف کنند.


امینی معاون فرماندار بردسیرنیزدراین جلسه گفت : انجمن های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به عنوان دلسوزان این صنعت باید فعال و بصورت گسترده نسبت به اموزش مردم و گردشگران اقدام کنند.


وی درخصوص حفاری های نزدیک آثارباستانی و میراث فرهنگی افزود: دستگاه های اجرایی باهماهنگی و هم افزایی نیز ازخسارات و هزینه های حفاری ها جلوگیری کنند.


معاون عمرانی فرماندار بیان داشت: تمام حفاری های گسترده در سطح شهرستان باید ابتدا درکمیسیون حفاری تصویب و پس از صدور مجوز عملیاتی شود.


وی تصریح کرد:دستگاه های اجرایی آب،برق ،گاز و مخابرات قبل از هرگونه عملیات حفاری هماهنگی های لازم را با شهرداریها و فرمانداری انجام دهند و نسبت به حفاری دراطراف آثارتاریخی و باستانی دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.


امینی برلزوم ترمیم نقاط حفاری شده توسط پیمانکاران تاکید و افزود: ادارات ذی ربط با تهیه و تدوین نقشه جامع وارائه برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت مانع از صرف هزینه ها شوند.


وی ازادارات میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و جهادشکاورزی خواست لیست و نقشه آثارباستانی و قنوات شهرستان را به کمیسیون حفاری ارائه کنند.


معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بر اصلاح شبکه های آب وگاز قبل از هرگونه بهسازی و آسفالت معابرشهری و روستایی تاکید و خواستار جلوگیری از هرگونه دوباره کاری شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار