وی درباره دقت در عکاسی برای فروش عکس گفت: عکاس به جای آنکه توجه به ذائقه مردم داشته باشد، باید تمام تلاش خود را برای فروش عکس بگذارد. به عبارت دیگر اینکه عکاس نباید تنها به دنبال تأمین ذائقه هنری مردم باشد؛ چراکه در این صورت عکسهای وی جنبه بازاری پیدا میکند. بنابراین عکاس به ویژه عکاس مستند خبری نباید با این تصور که مردم چه چیزی را میپسندند، شکار لحظهها داشته باشد.
وی گفت: عکاس خبری باید تمام نیروی خود را برای شکار لحظههای ناب بگذارد و بدون آنکه دخل و تصرفی در عکس داشته باشد آن را عرضه کند.
این هنرمند ضمن اشاره به اصول عکاسی به ویژه عکاسی مستند، گفت: عکاسی مستند نمایش واقعی از یک اتفاق است، به عبارت دیگر با عکس میتوانیم شهادت دهیم که حادثهای رخ داده که این حادثه میتواند خوشایند یا ناخوشایند باشد؛ مانند فاجعه نسلکشی مسلمانان در میانمار.
وی گفت: در این اتفاق ناگوار اولین خبرها از این فجایع از دریچه دوربین عکاسان ثبت و منتشر شد. عکسهای تکان دهندهای که نشان از مظلومیت مسلمانان جهان است و مردم توانستند از این فجایع به وسیله اولین عکسها مطلع شوند و عکاسان مستند به وسیله قلم دوربین خود جنایت نسبت به مردم میانمار را ثبت به جهانیان نشان دادند.
انتهای پیام/