بعد خبری در عکاسی بحران و جنگ بر بعد هنری غلبه دارد و بر اساس همین موضوع، عکس های خبری را عکس‌هایی قابل تحلیل و تفسیر می‌دانند.

جنبه خبری در عکاسی بحران و جنگ غالب است
سید عباس میرهاشمی، مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به کودتای اخیر ترکیه و لزوم اطلاع‌رسانی درباره آن از طریق محتوای بصری گفت: عکاسی جنگ موضوعی است که ما در دوران هشت ساله دفاع مقدسمان تجربه کرده‌ایم. عکاسان هر یک با دیدگاه‌های خودشان  سوژه خبری مورد نظر را به تصویر می‌کشند.

وی ادامه داد: آنچه که لازم است به آن توجه کنیم این است که بعد خبری در عکاسی بحران و جنگ بر بعد هنری غلبه دارد و بر اساس همین موضوع، عکس های خبری را عکس‌هایی قابل تحلیل و تفسیر می‌دانند.

میرهاشمی در خصوص تفاوت بین عکاسی و تصویرسازی بیان کرد: اگر چه هر دو اینها جزو هنرهای تجسمی هستند، ولی تفاوت‌هایی دارند. عکاسی گونه‌های مختلفی دارد که به صورت مستقیم با آنها مواجه است. ساختار عکاسی با تصویرسازی فرق دارد و عکاس می‌تواند از این گونه‌ها تصویربرداری کند؛ اما تصویرسازی قدمت بیشتری دارد و با مضامین مختلف می‌تواند فعالیت کند.

مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس در پایان در خصوص مشکلات هنرجویان عکاس، اظهار داشت: شاید به نظر برسد هزینه حضور در کلاس‌های عکاسی بسیار بالاست و همین امر مانع بزرگی برای فعالیت هنرجویان این عرصه است، اما آموزشگاه‌هایی وجود دارد که چندان پر هزینه نیستند. متاسفانه ابزار عکاسی بیشترین هزینه را در بر دارد. اساتیدی که تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارند، بی هیچ چشم‌داشتی قادر به کمک کردن علاقه مندان در زمینه عکاسی هستند.

گفتنی است؛ عباس میر هاشمی متولد سال 1341 در ساوه است. وی سابقه فعایت در حوزه عکاسی مستند، خبری، جنگ و طبیعت را دارد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار