سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراضی کشاورزی خوزستان احیا شدند

معاون اجرایی مؤسسه جهاد نصر از احیای 312 هزار هکتار از فاز اول طرح احیای زمین های کشاورزی در 19 شهر خوزستان و 3 شهر ایلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن علاقه بند، معاون اجرایی مؤسسه جهاد نصر دراین خصوص بیان داشت: با حمایت هایی که دولت تدبیر و امید داشته و در پی سفر رئیس جمهور در مهر ماه سال 92، شرایط طرح احیای اراضی کشاورزی تغییر کرده که با حمایت های صورت گرفته با تأیید و پشتیبانی مقام معظم رهبری یک و نیم میلیون دلار برای انجام این کار بزرگ اختصاص یافته است.
وی افزود: حدود 14 هزار کیلومتر شبکه آبیاری در 260 هزار هکتار اجرا شده و از این میزان 27 هزار کیلومتر زهکش زیرزمینی در یکصد و73 هزار هکتار ایجاد شده است.
علاقه بند با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف منابع آبی تصریح کرد: بحث صرفه جویی و افزایش راندمان آبیاری یکی دیگر از مباحث مطرح دراین طرح است که یکصد و 6هزار هکتار تا پایان طرح به سیستم آبیاری تحت فشار (سامانه نوین آبیاری) تجهیز می شود و در فاز دوم نیز انتظار داریم 30 درصد پروژه به آبیاری تحت فشار اختصاص پیدا کند.
معاون اجرایی مؤسسه جهاد نصر اذعان داشت: بستر کار برای کشت حدود 60 هزار هکتار چغندرقند فراهم شده که با ساخت کارخانه های مورد نیاز با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی شاهد ارتقای تولید هستیم .
این مقام مسئول اظهار کرد: اجرای فاز دوم این طرح با هدف توسعه اقتصادی است که با پیگیری های استاندار خوزستان و برگزاری جلسات مختلف در تهران تا به امروز اختیاراتی را در بحث تخصیص آب برای شروع پروژه به خوزستان داده اند .
وی تخصیص آب در فاز دوم و تأمین اعتبارات و نقدینگی را دو موضوع مهم در اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در فاز اول کارهای معوقه وزارت جهاد کشاورزی را انجام داده ایم و در فاز دوم تأمین آب شبکه های اصلی و فرعی را با همکاری وزارت نیرو و جهاد کشاورزی به مرحله اجرا می رسانیم.
حسن علاقه بند اظهار داشت: حدود 3.5 میلیارد دلار برای اجرای فاز دوم این طرح اختصاص یافته است که از محل فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی تأمین می شود.
انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.