مناقصه 307 هزار هکتار باقيمانده طرح احياي کشاورزي 550 هزار هکتاري خوزستان تا پايان ماه جاري اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ وزيرجهاد کشاورزي ديشب پس از ورود به اهواز اظهار داشت: طرح کشاورزي 550 هزار هکتاري در هشت ماه گذشته، پس از سفر دکتر روحاني رييس جمهوري در اواخر سال گذشته به خوزستان و با عنايت مقام معظم رهبري در تخصيص اعتبار لازم، با پيشرفت فيزيکي و سرعت خوبي همراه است.

بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزي خوزستان با پيگيري دکتر روحاني رييس جمهور و عنايت ويژه مقام معظم رهبري به اين استان، مبلغ 1.5 ميليارد دلار از محل صندوق توسعه ملي براي ادامه اجراي طرح احياي اراضي کشاورزي خوزستان اختصاص يافت.

 حجتي افزود: تا پايان آبان ماه امسال اميدواريم که مناقصه 307 هزار هکتار از اراضي باقيمانده طرح انجام شود.

وي تصريح کرد: 310 هزار هکتار از اين اراضي(فاز نخست) با اجراي شبکه‌هاي فرعي آبياري، زهکش زيرزميني، تجهيز، تسطيح و نوسازي اراضي به کشاورزان واگذارشده و يا در حال واگذاري است.

وزيرجهاد کشاورزي گفت : هم اکنون ماهيانه  بين سه هزار و 500 تا چهار هکتار از اين اراضي به بهره برداران واگذار مي شود که با ورود کارگاههاي جديد( پيمانکاران جديد) اميدواريم  اين ميزان واگذاري در اواخر سال جاري به 7 هزار تا 8 هزار هکتار درماه برسد.

وي با اشاره به پيشرفت فيزيکي طرح احياء اراضي کشاورزي 550 هزار هکتاري خوزستان، از تلاش هاي مقتدايي، استاندار خوزستان، در اين زمينه قدر داني کرد.

حجتي ابراز اميدواري کرد : که با بهره برداري از اين طرح شاهد شکوفايي اقتصادي و افزايش سطح توليدات کشاورزي استان خوزستان در آينده نزديک باشيم .
انتهای پیام/
برچسب ها: مناقصه ، احیا ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار