اهواز؛

بازار روسيه چشم‌انتظار محصولات كشاورزي خوزستان

همایشی با حضور سفير كشور ايران در روسيه، رئيس اتاق مشترک ايران و روسيه، جمعي از مسئولان صنعت، معدن و تجارت و همچنين تعداد كثيري از فعالان اقتصادي ايراني در محل هتل هيلتون مسكو برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛  رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه صادرات محصولات كشاورزي از شمال خوزستان به روسيه مقدمه بسيار خوبي براي ورود به بازارهاي اين كشور می باشد اظهار داشت: بازار روسيه چشم‌انتظار محصولات كشاورزي خوزستان است.

شهلا عموري همایش بین فعالان اقتصادی ایرانی و روسی را مثبت ارزيابي کرد و افزود: مسئولان و بخش خصوصي بايد همه با هم براي حضور پررنگ در اين بازار بكر تلاش داشته نمایند.

وی موضوعاتي مانند حضور ايرانيان در نمايشگاه دائمي مواد غذايي روسيه، تعرفه‌هاي گمركي، تسهيل در صدور رواديد و تامين بخشي از نيازهاي وارداتي اين كشور به محصولاتي مثل ماهي، ميگو، سيمان، ميوه، سبزيجات، خشكبار و ... مطرح کرد.

عموری اظهار داشت: شرايط اقليمي و آب و هوايي در روسيه و كشورهاي هم‌جوار آن به شكلي است که تا 6 ماه از سال شرايط کشت، کار و توليد محصولات کشاورزي را ندارند و این در حالي است كه در اين زمان خوزستان بيش ترين حجم توليدات را داشته و مي‌توان از اين فرصت طلايي براي حضور اثرگذار در بازارهاي اين كشورها استفاده کنيم.

رئيس اتاق بازرگاني اهواز به نقش 20 درصدی خوزستان در توسعه آینده کشاورزی کشور اشاره و بیان کرد: اجراي طرح 550 هزار هکتاري احياي اراضي کشاورزي در افزايش، تنوع و پايداري توليدات کشاورزي و همچنين صادرات اين بخش تأثير بسياري خواهد داشت كه قطعاً افزايش حجم توليدات كشاورزي در آينده بايد به سمت بازارهاي جهاني هدايت شود.

شهلا عموری با بیان اينکه افزايش صادرات به مقصد كشور روسيه و كشورهاي حوزه خليج‌فارس رونق اقتصادي و اشتغال‌زايي خوبي در خوزستان ايجاد خواهد كرد، اذعان داشت: اتاق بازرگاني اهواز در دوره هشتم ميزهاي تخصصي كشورهايي همچون عراق و عمان را در کنار ميزهاي تخصصي محصولاتي همچون شيلات و خرما را مدتي قبل با هدف شناخت مشكلات، ارائه راهكارها و حضور اثر گزار برگزار کرده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.