استاندار خوزستان؛ با اقدامات انجام شده موثر در زمینه های اقتصادی طی 2 سال گذشته در استان میزان نرخ بیکاری در خوزستان 4 درصد کاهش یافت.

اقتصاد خوزستان رونق گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان؛ عبدالحسن مقتدایی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید طی 2 سال گذشته 7 بندر این استان که قبلا راکد شده بود توسعه یافتند و تجهیز شدند.

وی به فعال شدن 2 پایانه مرزی در شلمچه و چزابه اشاره کرد و افزود: این اقدام باعث رونق اقتصادی خوزستان در بحث واردات و صادرات شده است.

مقتدایی اظهار داشت:  هم اکنون بیش از 40 درصد واردات و 17 درصد صادرات کشور از طریق 7 بندر در خوزستان انجام می شود و این موضوع نشان از پویا بودن و فعال بودن اقتصاد کلان در استان دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: با افزایش 2 برابری صادرات در 2 سال گذشته در 2 پایانه مرزی چزابه و شلمچه 1 میلیارد و 500 میلیون دلار کالا تنها از طریق این 2 پایانه به خارج از کشور صادر شده است.

عبدالحسن مقتدایی همچنین به راه اندازی بندرشادگان در استان اشاره کرد و اذعان داشت: این بندر سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید و با تلاش مدیریت استان راه اندازی و در حال حاضر مهم ترین بندر صادرات دام در خوزستان محسوب می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استان در زمینه های مختلف اقتصادی از قابلیت های خوبی برخوردار است و علاوه بر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی وجود 5 فرودگاه مهم و بین المللی در خوزستان این استان را به یک استان ممتاز اقتصادی در کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.