سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

اختصاص يک هزار و ۹۰۰ ميليارد ریال به پروژه انتقال آب بن به بروجن

استاندار چهارمحال و بختياری گفت: امسال برای اجرای پروژه انتقال آب بن به بروجن يک هزار و ۹۰۰ ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در سفر یک روزه خود به شهرستان بن افزود: این میزان اعتبار شامل ۷۰۰ ميليارد ريال برای خريد لوله، ۶۰۰ ميليارد ريال از محل رديف بودجه و ۶۰۰ ميليارد ريال از محل اسناد خزانه و اوراق مشاركت است.

وی ادامه داد: در ابتدای فعاليت دولت يازدهم آبرسانی به ۲۲۰ شهر، روستا و شهرک صنعتی چهارمحال و بختياری به صورت سيار و با تانكر انجام می شد که با برنامه ريزی و فعاليت های صورت گرفته در سه سال گذشته اكنون تنها ۵۴ شهر، روستا و شهرک صنعتی در استان با مشكل تأمين آب مواجه هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در اين مدت نیز اجرای شبكه جمع آوری فاضلاب ۱۵ شهر در دستور كار مسئولان قرار گرفت.

سلیمانی افزود: طی سه سال گذشته ميزان گاز رسانی به نقاط مختلف چهارمحال و بختياری از ۸۳ و نیم درصد به ۹۴ و نیم درصد افزايش يافت.

وی ادامه داد: در مدت فعاليت دولت يازدهم ۳۸ هزار شغل جديد نیز در استان ايجاد شد و برای پروژه های مختلف ۲۵ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال اعتبار اختصاص پيدا كرد.

سليماني اضافه كرد: تكميل و بهره برداری از پروژه های مهم نيمه تمام مانند پتروشيمی لردگان، فولاد سفيددشت، نساجی حجاب و جاده های جايگزين كارون ۴ از مهمترين اقدامات دولت يازدهم در چهارمحال و بختياری بود.

وی از هدفگذاری ايجاد و تثبيت ۱۵ هزار شغل در چهارمحال و بختياری براساس برنامه های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در اين راستا تاكنون ۲ هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال از مجموع ۳ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال سهميه استان، تسهيلات به متقاضيان طرح های نیمه تمام، راكد و با ظرفيت پایین پرداخت شده است.

سليمانی افزود: امسال به منظور افزايش اشتغال و ارتقای بهره وری در بخش كشاورزی استان ۷ هزار و ۱۰۰ هكتار زمين به كشت گياهان دارويی، گل محمدی، درختان مثمر كم آب بر و توسعه باغات دیم در زمين های شيبدار اختصاص پيدا كرد.

بن، از شهرستان های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۰۲۰۸ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر بن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.