استاندار چهارمحال و بختیاری از تلاش و پیگیری برای افتتاح پروژه انتقال آب بن به بروجن تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در سفر یک روزه به شهرستان بن و بازدید از روند اجرایی پروژه انتقال آب بن ـ بروجن گفت: عملیات احداث این پروژه با اعتبار دو هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۱ آغاز شد و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان تخصیص یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته به این پروژه افزود: یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان از محل اعتبارات اسناد خزانه و اوراق مشارکت و ۷۰۰ میلیارد ریال آن جهت خرید لوله از محل تسهیلات بانکی وزارت نیرو تأمین شد. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد ریال نیز در سال جاری به این پروژه اختصاص می‌یابد.
 
سلیمانی اضافه کرد: پروژه انتقال آب بن به بروجن شامل سه بخش ایستگاه سه گانه پمپاژ آب، یک تصفیه خانه و خطوط انتقال آب می‌باشد که در هفته دولت امسال، ایستگاه‌های پمپاژ آن آماده بهره برداری خواهد شد.

کورش نادری بنی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری هم در این بازدید، هدف عمده اجرای این پروژه را تأمین سالانه ۲۹ و نیم میلیون متر مکعب آب شُرب سالم و پایدار برای ۱۱ شهر و ۱۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۶۰ هزار نفر و ۱۱ و نیم میلیون متر مکعب آب مورد نیاز ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان بیان کرد.
 
وی با اشاره به مسیر ۱۲۸ کیلومتری پروژه انتقال آب بن ـ بروجن، اجرای فرآیند طولانی در اخذ مجوز مناقصات طرح، مشکلات عدیده در تملک و آزادسازی اراضی مسیر با توجه به تنوع مالکیت‌ها و متولیان مربوطه اعم از اراضی ملی و مستثنیات، نبود اعتبار نقدی برای تملک اراضی، عدم تحویل لوله‌های مورد نیاز از سوی بانک سرمایه گذار و دشواری‌های موجود برای حفاری را از دلایل اصلی کاهش سرعت روند اجرایی این پروژه برشمرد.
 
نادری همچنین گفت: علیرغم پیگیری انجام شده، بانک سرمایه گذار تا کنون لوله‌های مورد نیاز اجرای طرح را تحویل نداده است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زنده رود
۱۹:۳۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
مردم چهار محال و بختیاری تمامی زاینده رود را از آن خود میدانند. قابل ذکره که یکی از اصلی ترین سرچشمه های اصلی زاینده رود از گلپایگان اصفهان تامیین میشه پس بنابر این قانون جنگله هرکی زورتره سرتره.
نفرین خدا بر زورگویان
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۰۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
اول گام حل مشکل اب در ایران اصلاح شیوه انتخاب وزیر نیرو و معاونان آن وزیر هست.