تصفیه خانه فاضلاب شهر بن تا شهريور ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

تصفیه خانه فاضلاب بن به بهره برداری می رسد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای برنامه ريزی شهرستان بن گفت: تصفيه خانه و ۵۰ درصد شبكه جمع آوری فاضلاب شهر بن تا شهريور ماه سال آينده به بهره برداری می رسد.

قاسم سلیمانی افزود: يک ميليارد ريال اعتبار نیز به منظور تكميل و بهره برداری از ساختمان کمپ قايقرانی در محل گرداب بن اختصاص یافت.

وی با اشاره به اختصاص دو ميليارد و ۸۰ ميليون ريال اعتبار برای آغاز ساخت فرهنگسرای بن ادامه داد: بهره برداری از اين پروژه به ۱۵ ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

سلیمانی اضافه کرد: تا پایان سال ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز برای بازسازی حمام تاریخی بن اختصاص می یابد.

وی گفت: اصلاح سه كيلومتر شبكه فرسوده آب در شهر بن، توسعه محوطه امامزاده سید محمد (ع) بارده، ساماندهی مسيل روستاهای آزادگان و بارده، تكميل ميدان ورودی و بهره برداری از سالن ورزشی وردنجان تا دهه فجر و تكميل ساختمان آتش نشانی وردنجان تا پايان سال مالی جاری از جمله مهمترين مصوبات شورای برنامه ریزی شهرستان بن محسوب می شود.

استاندار چهارمحال و بختياری افزود: بهره برداری از زمين چمن بن تا پایان امسال، بهسازی كامل محور ارتباطی روستای يانچشمه به حيدری به طول ۳۳ كيلومتر، تغيير كاربری مجتمع دامداری بن به گلخانه با وسعت ۷۰ هكتار، كلنگ زنی مركز بهداشتی درمانی شماره يک بن در سه طبقه و با ۶۵۰ متر مربع زيربنا در دی ماه امسال و پيش بينی ساخت مجتمع پرورش گوسفند در روستای بارده از ديگر مصوبات شورای برنامه ريزی شهرستان است.

سلیمانی اضافه کرد: پيگيری برای شناسایی زمين مورد نياز به منظور راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ بن، نياز سنجی راه اندازی مركز آموزش عالی گياهان دارویی، تعيين تكليف ساختمان تعطيل انتقال خون بن برای با هدف استفاده در ساير بخش های اداری، پيگيری راه اندازی نمايندگی جمعيت هلال احمر، ثبت اسناد و املاک، بنياد مسكن انقلاب اسلامی و سازمان تبليغات اسلامی در شهرستان نیز در دستور كار قرار گرفت.

وی گفت: بهره برداری از كارخانه فرو منگنز بن، ساماندهی گلزار شهدا، نصب المان در محل گلزار شهدای گمنام، تكميل بند خاكی ويژه آبخيزداری در روستای بارده و تكميل جاده بين مزارع شهرستان بن نیز تا پایان سال جاری انجام می شود.

استاندار چهارمحال و بختياری تأکید کرد: اصلاح منطقه حفاظت شده در محدوده روستای شيخ شبان و طرح هادی اين روستا به طور جدی از سوی مسئولان ارشد استان در حال پيگيری است.

سلیمانی با بیان اینکه ۹۰ درصد مصوبات سفرهای قبلی به شهرستان بن محقق شده است افزود: ۱۰ درصد باقيمانده این مصوبات هم در حال پيگيری و قابل اجرا می باشد.

بن، از شهرستان های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۰۲۰۸ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر بن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.