سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

«فاجعه منا» از پیش طراحی شده بود

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:فاجعه منا از پیش طراحی شده بود زیرا مسبب این حادثه هنوز اعلام نشده و عربستان سعودی بررسی های خود را در این مورد اعلام نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم دعای عرفه و تکریم شهدای منا که امروز یکشنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطرات شهدای مقدس، مدافع حرم و شهدای منا اظهار داشت: سال گذشته ملت ایران شاهد حادثه بزرگی در جهان اسلام بودند و هزاران نفر از 37 کشور در صحرای منا شهید شدند.

وی در ادامه افزود: تعداد 461 نفر از این شهدا ایرانی بودند و چند روز قبل از فاجعه منا 12 نفر در مسجدا‌لحرام شهید شدند و این حادثه، عید قربان جهان اسلام را به عزا تبدیل کرد و ملت ما هنوز هم عزادار هستند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: فاجعه منا از پیش طراحی شده بود زیرا مسبب این حادثه هنوز اعلام نشده و عربستان سعودی بررسی های خود را در این مورد اعلام نکرده است.

سردار انصاری گفت: عربستان سعودی که یکی از مسببین اصلی این حادثه به دلیل بی‌کفایتی محسوب می‌شود باید عذرخواهی کند و کمیته حقیقت‌یاب را برای بررسی فاجعه منا تشکیل دهد تا مجرمان این حادثه مجازات شوند.

وی اظهار کرد: از حدود 500 شهید بی‌نام 84 نفر از آن‌ها اهل سنت، 15 نفر از گروه‌های قرآنی و تشیع بودند و تنها 37 نفر از این شهدا جزء جانبازان سپاه مقدس بودند.

قائم مقام بنیاد شهیدان و امور ایثارگران یادآور شد: شهدای منا با دستور مقام معظم رهبری در قطعه شهدا دفن شدند و 3 روز عزای عمومی اعلام شد.

سردار انصاری در ادامه تصریح کرد: در مراسم سالگرد شهدای منا باید ابعاد حقوقی این فاجعه بررسی شود که در این راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران ستاد بزرگداشت شهدای منا‌ را از خرداد ماه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین‌ شهیدی تشکیل داده که این ستاد کار خود را با برگزاری برنامه‌های مختلف ادامه خواهد داد.

قائم مقام بنیاد شهید در ادامه تصریح کرد: مطالبه بزرگ جهان اسلام به خصوص 37 کشوری که در فاجعه منا شهید داده‌اند عذرخواهی عربستان، اقدامات حقوقی پذیرفتن این که عربستان مسبب این فاجعه بوده، تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و مجازات مسببین‌ این فاجعه است.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.