سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسکتبال قهرمانی آسیا 2016

مسیر تیم ملی از اندونزی تا قهرمانی

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران موفق شد با شکست ژاپن قهرمان آسیا در خانه ی خود شود.


به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال جوانان آسیا از روز جمعه 1 مرداد ماه  آغاز شد و در این دوره با توجه به رفتارهای دوگانه کشورهای حوزه خلیج فارس، مسابقات به جای 16 با 12 تیم برگزار ‌شد و تیم‌های عربی این منطقه به دلیل اینکه میزبانی به ایران داده شده بود ،حضور پیدا نکردند.
 
ایران، لبنان، عراق، چین‌، کره‌جنوبی، ژاپن، تایلند، اندونزی، قزاقستان، هندوستان، فیلیپین و تایوان 12 تیمی بودند که برای کسب سه سهمیه جهانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در دوره گذشته چینی ها قهرمان شدند
 
در دوره گذشته چینی ها با پیروزی مقابل ایران قهرمان شدند و در این دوره نیز مدعی قهرمانی بودند اما بخت با آنها یار نبود و در این دوره از مسابقات مقام پنجم را کسب کردند.  
 
 
بسکتبالیست های جوان حدود 2 سال در کنار هم بودند
 
تیم ملی جوانان کشورمان بازیکنانش حدود دو سال در کنار هم بودند، در لیگ دسته اول سال گذشته نیز حضور داشتند و طبق صحبت‌های کادرفنی تیم به هماهنگی بسیار خوبی رسیده بود. ملی پوشان جوان در سال جدید نیز اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتند که یکی از آنها حضور در ارمنستان بود. شاگردان نوری دو بازی را در ارمنستان انجام دادند و پس از آن راهی مشهد شدند و چند بازی هم در این شهر به میدان رفتند.
حضور بائرمن در مسابقات
 
درک بائرمن سرمربی تیم ملی بسکتبال بزرگسالان بنابر تصمیم فدراسیون راهی مسابقات ویلیام جونز تایوان نشد و به عنوان مشاور تیم ملی بسکتبال جوانان در تهران ماند.
 
پیروزی مقتدرانه ایران در نخستین بازی  
 
بسکتبالیست های جوان کشورمان توانستند در نخستین دیدار خود در رقابت های قهرمانی آسیا، مقابل تیم اندونزی با نتیجه ی  106 بر 40 این تیم را شکست دهند و اندونزی هم تنها تیم مسابقات بود  که با ترکیب 10 بازیکن به جای 12 نفر به تهران آمده بود.
 
دومین پیروزی ایران برابر قزاقستان
بلندقامتان جوان کشورمان در دومین دیدار خود به مصاف قزاقستان رفت و توانست با نتیجه ی 90بر59 این تیم را شکست دهد. تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان در دو بازی اول به راحتی توانستند از سد این دو تیم بگذرند.
  شکست ناباورانه برابر ژاپن
در سومین دیدار، تیم ایران با نتیجه ی81 بر 77 برابر تیم ژاپن شکست خورد. پس از این شکست محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال گفت:  
با توجه به کم تجر‌بگی بازیکنان وعدم حضور آنها در تور‌نمنت بین‌المللی و ناباوری جوانان نتیجه را به تیم ژاپن واگذار کردیم و جوانان تیم در بازی با ژاپن دچار شتاب زدگی و تکبر شدند و این بازیکنان هنوز خیلی جوان  و خام هستند و متاسفانه  تیم جوانان موقعیت این را نداشت که در تور‌نمنت های خیلی خوب شرکت کنند.
 
چهارمین شکست برابر کره جنوبی
در چهارمین دیدار ایران به مصاف کره جنوبی رفت و رقابت  خیلی نزدیکی باهم  داشتند اما با اختلاف 3 امتیاز تیم ایران مغلوب شد و دومین شکست برای تیم ایران رقم خورد. در این بازی آرمان زنگنه در سالن حضور داشت و در خصوص این بازی همانند دیگر کارشناسان گفت: بازی خوبی ملی پوشان ایران در برابر کره جنوبی به نمایش گذاشتند اما به علت اینکه این جوانان تجربه حضور در تورنمت های بزرگ را نداشتند قطعا ضعیف عمل می کنند اما توانایی خوبی از لحاظ فنی در آنها وجود دارد.
 
درهای امید در پنجمین بازی به روی ایران بازشد
 بسکتبالیست های جوان در پنجمین بازی حساس و نفس گیر توانستند با نتیجه ی 62 بر 59 از دیوار چین عبور کنند وبه مرحله    ی نیمه نهایی صعود کنند. هیچکس تصور نمی کرد تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان بتواند از سد بلند قامتان چین بگذرد اما تیم ملی ایران  بادفاع پرس و ضربات دقیق  توانست مدعی قهرمانی را شکست دهد.
 
ایران در دور نیمه نهایی  
آسمان خراشان جوان یک بار دیگر برابر کره جنوبی قرار گرفتند و توانستند با شکست این تیم جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند. ایرانی ها كه روز گذشته توانسته بودند در یك بازی سنگین مدافع اول قهرمانی چین را شكست دهند به مصاف كره رفتند كه پیش از این در مرحله مقدماتی مغلوب آن ها شده بودند.  
 
ایران بر بام آسیا
شاگردان نوری با شکست تیم ژاپن توانستند عنوان قهرمانی بیست و چهارمین دوره رقابتهای بسکتبال جوانان آسیا دست یابد. در مراسم اختتامیه و پایانی این مسابقات ، دکتر مناف هاشمی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان مدال‎های تیم سوم یعنی کره‎جنوبی را اهدا کرد. بر همین اساس مدال‎های ژاپن هم توسط هاکوب خاجیریان به تیم نایب قهرمان اهدا شد. در انتها هم غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و محمود مشحون رئیس فدراسیون مدال‎های طلا و کاپ قهرمانی را به بازیکنان تیم بسکتبال جوانان کشورمان اهدا کردند.
 
ادوار نتایج ایران در جوانان آسیا و حضور در بازی های جهانی و عناوین تمامی تیم ها با حضور 16 تیم جهان
 
نایب قهرمان 2002 آسیا و حضور در بازی های جهانی 2003 یونان(شانزدهم)

قهرمان 2008 آسیا و حضور در بازی های جهانی 2009 نیوزلند(پانزدهم)

مقام سوم 2012 آسیا و حضور در بازی های جهانی 2013 جمهوری چک(یازدهم)

نایب قهرمان 2014 آسیا و حضور در بازی های جهانی 2015 یونان(چهاردهم)

قهرمان 2016 آسیا و حضور در بازی های جهانی 2017 مصر


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.