سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلسطینی‌ها از انگلیس بخاطر بیانیه بالفور شکایت می‌کنند

مسئولان فلسطینی قصد دارند در دادگاه بین‌المللی از انگلیس به سبب بیانیه بالفور شکایت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی عربی، مسئولان فلسطینی در تلاش هستند تا از انگلیس به سبب بیانیه بالفور شکایت کنند.

ریاض مالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرد: بیانیه بالفور به مهاجرت گسترده یهودیان به فلسطین به حساب فلسطینی‌ها منجر شد. این موضوع به دادگاه بین‌المللی ارجاع داده خواهد شد.

وی افزود: لندن مسئول همه جنایاتی است که اسرائیل از زمان پایان دوره قیمومیت انگلیس بر فلسطین در سال 1948 مرتکب شد. بر طبق این بیانیه شوم بود که صدها هزار یهودی از اروپا و دیگر مناطق دنیا به حساب ملت فلسطین، وارد سرزمین فلسطین شدند. آنها به فلسطینی وارد شدند که از هزاران سال قبل اجداد فلسطینی‌ها در آن به سر برده اند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به جزئیات بیشتر در این باره اشاره نکرد.

انگلیس تاکنون واکنشی به این موضوع نداشته است.

بیانیه بالفور در حقیقت نامه کوتاهی است به تاریخ دوم نوامبر 1917 از آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت انگلیس به لرد والتر روچیلد از رهران جامعه یهودی این کشور. در این نامه بالفور که آن را اعلامیه‌ای در همدلی با آرمان صهیونیست یهودی می‌نامد آمده است که انگلیس نسبت به تشکیل خانه‌ای ملی برای یهودیان در فلسطین نظر مساعد دارد. این نامه حاصل سالها تلاش و مذاکره رهبران صهیونیست مانند حیم وایزمن و البته تغییرات ژئوپلتیک در منطقه غرب آسیا در دوران جنگ جهانی اول بود. در متن اعلامیه بالفور به لرد روچیلد تصریح شده که انگلیس برای تحقق آرمان‌های صهیونیسم به یهودیان کمک می‌کند با این شرط که حقوق مدنی و مذهبی جمعیت غیر یهودی ساکن فلسطین به خطر نیافتد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
دادش بیش از 70 سال دیر از خواب پاشدین
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
کار بسیار خوبی است . باید زود تر اینکار انجام می شد .
همه جنایات ابر قدرت ها باید به محاکم بین المللی ارجاع داده شود . حتی اگر امیدی به نتایج آنها تباشد .
در این زمینه شکایت از حکومت جعلی صهیونیستی و جنایات بی شمار آمریکا در قبال ملت های مختل دنیا هم باید به محاکم بین المللی ارجاع شود .
ملت بزرگ یمن هم جنایات مشرکآمریکا و ال سعود ائتلاف ننگین آنها را باید به دادگاه های بین المللی ارجاع دهند .