اسماعیل هنیه در سخنانی در سالگرد صدور بیانیه بالفور اعلام کرد که این بیانیه هیچ مشروعیتی به رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین نمی‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "الرساله نت" ، اسماعیل هنیه، معاون خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس، در سخنانی که امروز در نود وهفتمین سالگرد صدور بیانیه بالفور بیان کرد اعلام کرد که این بیانیه هیچ مشروعیتی به رژیم صهیونیستی نداده و نخواهد داد و رژیم صهیونیستی در سرزمین ما هیچ امنیتی نخواهند داشت.

هنیه امروز در سخنانی که در نشستی که توسط دانشگاه اسلامی غزه در سالگرد صدور بیانیه بالفور برگزار گردیده بود، ایراد کرد گفت: حمایت جهانی از رژیم صهیونیستی کاهش یافته است و دیگرمانند سالهای گذشته نیست.

وی با اعلام افتخار از تلاش صورت گرفته برای ترور "یهودا گلیک" توسط شهید معتز حجازی، کار وی را قهرمانانه توصیف کرد.

همچنین در نود هفتمین سالگرد صدور بیانیه بالفور حماس در بیانیه ای بر استفاده از تمامی اشکال مقاومت توسط حماس برای بازگرداندن حقوق از دست رفته فلسطینی ها و آزادسازی مسجد الأقصی و نیز اسرای فلسطینی تأکید کرد.

گفتنی است، بیانیه بالفور، توسط "آرتور جیمز بالفور" وزیر خارجه وقت انگلیس در تاریخ 2 نوامبر 1917 برای "بارون والتر روچیلد" رهبر جامعه یهودیان انگلیس صادر شد که در آن اجازه تأسیس رژیم صهیونیستی به وی داده شد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار