سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در جلسه شورای شهر خبر داد

شبکه فاضلاب تهران تا 3 سال آینده تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده شبکه آب و فاضلاب تهران تا 3 سال آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته رشد قابل توجهی نسبت به ساخت شبکه فاضلاب تهران داشته‌ایم، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده شبکه آب و فاضلاب تهران بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه امروزه یک چهارم آب تولید شده در کشور متعلق به تهران و با درآمدی یک میلیارد 350 میلیون است، افزود: اگر اعتبارات از سوی دولت در اختیار شبکه فاضلاب تهران قرار بگیرد ما می‌توانیم مدیریت مصرف را که امروزه از 3 درصد به 8 دهم درصد رسیده است را به رقم سه برسانیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: ما می‌توانیم 3 سال آینده با دریافت یک اعتبار لازم ساخت شبکه فاضلاب را تکمیل و مصرف را مدیریت کنیم.

پرورش یادآور شد: امروزه جنوب شهر تهران از کیفیت آب بهتری برخوردار بوده در حالی که در شمال شهر شاهد تصفیه‌ خانه‌های زیادی هستیم.

وی به پروژه ماملو اشاره کرد و گفت: امروزه نیترات آب کمتر از 5 درصد بوده و این نشان می‌دهد که شمال و جنوب تهران از یک کیفیت آب خوب برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر در نظر گرفتن یک اعتبار لازم از سوی دولت برای شرکت آب و فاضلاب تهران، تصریح کرد: سال 95 بر اساس برنامه ریزی‌ها 1300 میلیارد تومان بودجه دریافت کردیم و با توجه به این رقم می‌توانیم پروژه‌های خود را اجرا و تکمیل کنیم.

پرورش با اشاره به پروژه قمر بنی هاشم که تا به امروز 200 میلیارد تومان بابت آن هزینه شده است، افزود: ما توانسته‌ایم این پروژه را در شرایط سخت و دشوار تکمیل کنیم  و دیون پیمانکاران خود را به صورت تهاتر پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه به دلیل کم آبی مجبوریم چاه‌های خود را روشن کنیم، گفت: در تابستان پیچ مصرف بالاتر است به همین دلیل به دنبال آن هستیم که مصرف آب را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر پایش آب شرب تهران توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود، یادآور شد: این پایش آب به صورت موردی بوده و بر اساس گزارشات به دست آمده مشخص شده که وضعیت آب تهران در شرایط مطلوبی قرار دارد.

پرورش به میزان پساب موجود شهر تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میزان پساب 850 میلی متر مکعب بوده و اگر بتوانیم یک تصفیه کامل در خصوص پساب‌ها انجام دهیم می‌توانیم شاهد یک وضعیت مناسب در شهر تهران باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.