رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر زمین تهران به دلیل خالی شدن سفره های آب زیر زمینی از 30 متر به 150 متر افزایش پیدا کرده است.

نشست زمین از 30 متر به 150 متر در تهرانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاحیه چهاردمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه که امروز در بوستان گفتگو برگزار شد، با بیان اینکه هر ساله شاهد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از سوی شهرداری تهران هستیم، اظهار داشت: شاید دیگر نیازی نباشد که در این مراسمات نشست‌هایی برگزار شود چرا که بدون شک از این نشست‌ها نتیجه چندانی گرفته نمی‌شود.

وی افزود: سال گذشته شهرداری تهران سهم 2 درصدی خود را در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مطرح کرد و امسال نیز همانند سال گذشته همان رقم 2 درصدی را ارائه داد و این بدین معناست که ما پیشرفتی در خصوص این صنعت نداشته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بدون شک در بحث مسائل تحریمی جلوی صادرات نفت را گرفته‌اند و کسی جلوی صادرات گل و گیاه را نگرفته بود.

چمران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران با سختی و مشقت های زیادی فضای سبز شهر تهران را نگهداری می‌کند، گفت: باید در کشور فرهنگ سازی و آموزش در زمینه مختلف صادرات گل و گیاه را رواج دهیم.

وی اضافه کرد: شهر تهران یک شهر کم آب است و شهرداری برای آب رسانی پایتخت سختی‌های زیادی را متحمل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به افزایش نشست زمین از 30 متر به 150 متر اشاره کرد و گفت: این امر موجب ایجاد مشکلاتی از جمله بالا رفتن نیترات آب و خالی شدن سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید  فرهنگ تربیت گل و گیاه را در کشور تقویت کنیم، یاد آور شد: شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری در خصوص برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و همچنین افزایش صنعت گل و گیاه حمایت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه امروزه باغات شهرهای شیراز، تبریز، مشهد و ... همانند تهران در حال نابودی هستند، گفت: متأسفانه این باغات همانند باغات تهران از بین رفته و به ساختمان‌های بلند مرتبه تبدیل شده است در حالی که ما باید همکاری مردم برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی داشته باشیم.

چمران ادامه داد: به زور شمارش درختان و شناسنامه کردن باغات که در حال حاصر دردسرهای زیادی را برای شهرداری و شورا ایجاد کرده، نمی‌توان آنها را از خطر نابودی حفظ کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، زمین ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار