سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

تبدیل سيلاب به نعمت با پيش بيني و اقدام به موقع

نشست كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان خوزستان در سالن جلسات اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهربرگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛استاندار خوزستان گفت: در موضوع سيلاب اخير در استان، هماهنگي مطلوبي بين دستگاه هاي اجرايي استان برقرار شد.

عبدالحسن مقتدايي افزود:اگرچه سيلاب خسارت فراواني به استان وارد كرد ولي جنبه هاي مثبت آن بيش از جنبه هاي منفي بود.

وی گفت:اعلام ميزان خسارت يك هفته زمان مي‌برد و نياز به جمع‌بندي دارد اگرچه در بيشتر موارد، در قالب آب‌گرفتگي بود تا سيل.

استاندار خوزستان افزود:سيل در مقطع ورودي به درياچه دز و طغيان آن با بيش از پنج هزار متر مكعب به وقوع پيوست ولي ديگر مسيرها به دليل اطلاع‌رساني و عكس العمل به موقع دستگاه هاي اجرايي، آب‌گرفتگي بود.

مقتدایی استفاده از فناوري روز و تجهيزات در كار را عامل موثر كاهش تخلفات خواند و گفت:در بحث نظارت بر مرزها و نظارت بر ورود و خروج كالا به كشوراستفاده از فناوري روز نظير دستگاه هاي X-RAY دستگاه ها را در تحقق اهداف سازماني و خدمت به مردم كمك مي كند.

وی افزود:اگرچه بايد به عنوان دستگاه هاي حاكميتي، حقوق بيت المال و نظام را در نظر بگيريم بايد از سويي نيز حقوق مردم و مرزنشينان به عنوان مرزبانان اصلي كشور لحاظ شود.

استاندار خوزستان با تاكيد بر صيانت مرزها گفت:با توجه به اينكه كشور همسايه ما از لحاظ امنيتي با مشكلاتي مواجه است لازم است براي رونق ترانزيت خارجي، امنيت مرزي تامين شده و نظارت بر مرزها از حيث ورود و خروج كالا بيشتر شود.

فرماندار ويژه خرمشهر نيز با بيان اينكه مرز بين المللي شلمچه از اهميت ويژه اي براي صادرات كالا به عراق برخوردار است گفت:حجم عمده تردد كالاي صادرات، واردات و مسافري در اين مرز صورت مي گيرد و آنچه دغدغه همه مسئولان است، تامين تجهيزات الكترونيكي در حوزه تجاري و مسافري مرز است.

ولي الله حياتي افزود:مرزباني اقدامات ارزنده اي براي جلوگيري از قاچاق كالا انجام داده است و اميدواريم با فراهم شدن امكانات، امنيت پايداري را در مرزها حاكم شود.

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خوزستان نيز گفت:دستگاه ايكس - ري چمداني مستقر در مرزهاي چذابه و شلمچه به لحاظ حجم بسيار بزرگ بوده و زيبنده اين دو مرز نيست.

مسعود مصدقي افزود:با تاكيد وزارت كشور، دروازه هاي پايانه مرزي شلمچه ساماندهي شده و جداسازي مسير كاميون هاي عراقي كه بايد از پايانه مرزي به سمت بارانداز زيرمجموعه سازمان منطقه آزاد حركت كند انجام شده است.

وي گفت: سالن تجاري و مسافري مرز شلمچه جداسازي شد و دروازه جديد براي عبوركاميون ها ايجاد شده است.

در اين نشست در خصوص خريد و نصب دستگاه بازرسي ايكس ري از كاميون و تريلر و دستگاه ايكس - ري مسافري در گمرك خرمشهر، مرز شلمچه و مرز چذابه بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، سیلاب ، کالا ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.