آبادان؛

صادرات بیش از 40تن کالا از گمرک خرمشهر در سال جاری

42 هزار تن کالا از گمرک خرمشهر در سال جاری صادرمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر کل گمرک خرمشهر گفت:طی دو ماه نخست سالجاری 42هزار تن کالا به ارزش پنج میلیون و 200 هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

عارف باوی عمده ترین کشورهایی که کالا به آنها صادر شده را عراق و کویت عنوان کرد و افزود:عمده ترین کالاهای صادراتی نیز شامل سیمان، سنگ، گچ و انواع میوه و تره بار بود.

وی گفت:طی دو ماه نخست سال جاری ترانزیت خارجی مقصد خرمشهر به وزن دو هزار 858 تن و 18 میلیون و 321 هزار و 442 دلار بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 38 درصد و از نظر ارزش دلاری افزایش سه برابری را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک خرمشهر افزود:ترانزیت داخلی مبدا خرمشهر در سال جاری 656 تن و با ارزش یک میلیون و 823 هزار و 350 دلار بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی پنج برابر و از نظر ارزش دلاری 13 برابر افزایش را نشان می دهد.

باوی از صدور یک هزار و 709 اظهارنامه وارداتی و 107 اظهارنامه صادراتی در گمرک خرمشهر طی سال جاری خبر داد و گفت:طی این مدت، 66 اظهارنامه ترانزیت داخلی به مقصد بندر خرمشهر و 74 اظهارنامه ترانزیت خارجی مقصد گمرک خرمشهر ثبت شد.

ترانزیت خارجی برای ارسال کالا از کشورهای همسایه به کشور دیگر با گذر از خاک ایران است.

ترانزیت داخلی به گمرکات کشور نیز برای حمل و جابجایی کالا از یک گمرک داخلی به گمرک داخلی دیگر است.

گمرک خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی جلگه خوزستان قرار گرفته است و تا خلیج فارس حدود 60 مایل دریایی فاصله دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، صادرات ، کالا ، گمرک ، خرمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.