افزون بر سه میلیون و۷۰۰ هزار تن کالا از گمرک خرمشهر صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: در راستای توسعه صادرات غیر نفتی و تمرکز و محوریت بر تولید داخلی طی سال ۱۳۹۴، سه میلیون و ۷۶۵ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون دلار از گمرک خرمشهر و شلمچه از مرزهای خشکی و آبی به عراق و کویت صادر شد.
 عارف باوی افزود: بر اساس آمار، میزان صادرات از گمرک خرمشهر و شلمچه از نظر وزنی ۱۵ برابر وزن کالای وارداتی به کشور از طریق گمرک خرمشهر و از نظر ارزش دلاری دو برابر ارزش واردات کشور از طریق همین گمرک است.
وی گفت: واردات کالا از گمرک خرمشهر در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ از نظر وزنی دو برابر کاهش و از نظر ارزش دلاری دو برابر کاهش را نشان می‌دهد.
 مدیرکل گمرک خرمشهر عمده کالاهای صادراتی از گمرک خرمشهر را مصالح ساختمانی از قبیل سیمان، پودر سنگ، گچ ساختمانی، میوه و تره بار، سبزیجات و صیفی جات، انواع علوفه اعلام کرد و درآمد عمومی واریزی به خزانه دولت از طریق گمرک خرمشهر را چهار هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال خواند.
 باوی افزود: سال گذشته ۳۹ هزار و ۵۳۲ نفر از بندر خرمشهر به مقصد کشورهای کویت و عراق و بالعکس با کمک کشتی مسافربری جابجا شدند.
گمرک خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی جلگه خوزستان قرار گرفته است و تا خلیج فارس حدود ۶۰ مایل دریایی فاصله دارد.
انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، صدور ، کالا ، خرمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.