سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معبر 17 شهریور باید بازگشایی شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: عدم دسترسی ها موجب شده تا پیاده راه 17 شهریور محل تجمع افراد معتاد و ولگرد شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره دو فوریت بازگشایی معبر 17 شهریور اظهار داشت: بنده معتقدم اینجا پیاده راه نیست بلکه شرمنده راه است و باید هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت این پیاده راه بدون مجوز شورای شهر توسط شهرداری انجام شده است، افزود: برای این طرح میلیاردها تومان از جیب مردم هزینه شده ، سوال اینجاست چه کسی مجوز آن را داده است؟! تنها خروجی این طرح ایجاد سازه های بی محتوا و ناخوشایند و اختلال در زندگی روزمره مردم است.

رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که مسدود شدن مسیرهای عبور و مرور برای خودروهای نیروهای انتظامی و نیروهای امداد، اختلال در ارائه خدمات این نیروها است، تاکید کرد: عدم دسترسی ها موجب شده تا پیاده راه 17 شهریور محل تجمع افراد معتاد و ولگرد شود.

حافظی با تاکید بر اینکه در گام نخست باید مسیر خودروهای امدادی و انتظامی باز شود و شهرداری تهران در اولین فرصت طرح اصلاحی معبر را به شورا ارائه دهد، یادآور شد: شرکت شهربان و حریم بان، با عده و عُده زیاد و صرف هزینه های چند ده میلیارد تومانی در شهر تهران فعال است و اگر درباره عملکرد این شرکت از مدیران ارشد شهرداری، اعضای شورا و حتی مردم بپرسیم، هیچ کس راضی نیست، اما کمتر کسی در سطح مدیران جرات بیان آن را دارد در حالی که در حقیقت این رضایت وجود ندارد.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته کمیسیون سلامت شورای شهر از برخی از مناطق از جمله 16، 15 و 18، تصریح کرد: در 20 متری منصور و خیابان شهرزاد واقع در منطقه 15 حدود 200 وانت در خیابان مانع از تردد مردم می شود و وقتی از شهردار منطقه می پرسیم چرا این‌گونه است و برخورد نمی شود، می گوید نیروهای شهربان در اختیار منطقه نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که باید مسئله دستفروشی و شرکت شهربان و حریم بان آسیب شناسی شود که چرا با وجود هزینه کرد مالی مشکل دستفروشی حل نمی شود، افزود: یکی از دلایل اصلی، مدیریت تمرکزگرا در شهرداری تهران است وقتی 70 درصد از منابع شهرداری در اختیار ستاد شهرداری است و 30 درصد بودجه در اختیار مناطق است، نباید انتظار داشت مشکلات شهر تهران حل شود.
 
حافظی با اشاره به حمایت شورا از شرکت شهربان و حریم بان، یادآور شد: نباید رفتار نیروهای شهربان و حریم بان موجب هتک حرمت انسان ها و جریحه دار شدن افکار عمومی شود.

وی با بیان این‌که بگوییم ما می توانیم از ضابطه قانونی کمک بگیریم، اضافه کرد: اگر خودتان ضابطه قضایی هستید باید درست رفتار کنیم تا مبادا اقدامی صورت گیرد که قابل دفاع نباشد.

حافظی با اشاره به این‌که دستفروش واقعی فرد نیازمندی است که هر شب باید درآمدی برای  امور خود و خانواده اش داشته باشد، تصریح کرد: اگر با قلع و قمع کردن، مانع از فعالیت دستفروشان شویم، آن فرد مجبور می شود برای گذران امور خود سرقت کند.

وی ادامه داد: این موضوع باید مدیریت شود از این رو پیشنهاد دارم در فراخوانی از دستفروشان شهر دعوت شود و با شنیدن مشکلات این افراد نسبت به حل مشکل آن‌ها اقدام کرد. با نیروی قهریه نمی توان با مردم برخورد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین در جلسه امروز در بررسی  یک فوریت لایحه " تملک و احداث بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری تهران" گفت: در قانون شهرداری ها، در فصل ششم و بند ششم آمده است، ایجاد تاسیسات درمانی مانند درمانگاه و بیمارستان ها برعهده شهرداری ها است.

حافظی بیان کرد: تاسیس بیمارستان ها بر اساس قانون جزء وظایف شهرداری است و توجیه فرهنگی، اقتصادی و تخصصی دارد.

وی خواستار بررسی این لایحه در قالب یک فوریت شد اما مورد موافقت قرار نگرفت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.