رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر شاخص‌های ایمنی استاندارد را سخت گیرانه در نظر بگیریم فقط 50 درصد ساختمان‌های تهران از ایمنی لازم برخوردار هستند.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو  با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزان استاندارد ساختمان‌های پایتخت اظهار داشت: اگر ایمنی را سخت گیرانه در نظر بگیریم شاید فقط 50 درصد ساختمان‌های شهر تهران دارای استاندارد و ایمنی لازم هستند.

وی  با اشاره به حادثه طوفان سال گذشته که در تهران منجر به تخریب چندین ساختمان شد، بیان کرد: در حادثه سال گذشته، حوادث تنها مربوط به بافت فرسوده نبود، بلکه ساختمان‌هایی که نوسازی شده بودند نیز دچار حادثه شدند در صورتی ما انتظار داشتیم حداقل این ساختمان‌ها دچار آسیب شوند.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران افزود: حادثه طوفان سال گذشته نشان می‌دهد که استانداردهای ایمنی ساختمان ‌ها، استانداردهای سخت گیرانه ای نیست، به خصوص مقاومت ساختمان‌ها در حوادثی مانند زلزله بسیار ضعیف است.

آباد در خصوص صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری برای ساختمان‌های غیر استاندارد گفت: افرادی که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند ایمنی و قوانین لازم را در ساخت رعایت نمی‌کنند و شهرداری هم تا حدودی می‌تواند الزامات ایمنی را رعایت کند و قانونی نیز در این رابطه در شهرداری‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار