در جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛

تفاوت قیمت میوه در باغات و بازار باید از بین برود/8 نوع برنج در شمال کشور دچار تراریختگی ژنتیکی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تفاوت نرخ میوه در بازار و باغات بسیار زیاد است که باید این تفاوت از بین برود.

دنیامالی: ریزگردها مهمترین بحث در مورد آلودگی هوا هستند که باید به آن رسیدگی شود.به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ریزگردها در بحث آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین مشکلات به شمار می‌آید و با توجه به نابودی قنات‌ها و توسعه بیابان‌ها ریزگردها یکی از تهدیدهای شهر تهران محسوب می‌شود.

وی گفت: در حوزه هدر رفت منابع آبی در کشور با مشکلات زیادی رو به رو هستیم در این رابطه اعداد مهم نیستند و حتی یک درصد هم نباید در کشاورزی هدر رفت آب را شاهد باشیم که مورد توجه جهاد کشاورزی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به 250 میلیون متر مکعب نزولات آسمانی که در کشور وجود دارد این آب‌ها باید به درستی وارد چرخه شوند و به توسعه فضای سبز و کشاورزی اختصاص یابد.

وی در رابطه با خودکفایی گندم گفت: در برهه‌ای از زمان موفق به خودکفایی تولید گندم شدیم، اما دوباره مجبور به واردات گندم از دیگر کشورها شده، که نباید تلاش در جهت خودکفایی گندم به کیفیت آب لطمه بزند و شاهد باشیم برخی از مناطق بهره مند از آب با کیفیت استفاده کنند و برخی از مناطق کم بهره از آب سیاه در تولید نان استفاده کنند.

دنیامالی با اشاره به شیرین سازی آب و استفاده آن در صنعت کشاورزی افزود: در شرایط حاضر باید به شیرین سازی آب دریاهای شمالی و جنوبی کشور توجه داشته باشیم و به مانند کشورهای حوزه خلیج فارس از این ظرفیت استفاده کنیم.

*دوستی: تفاوت قیمت میوه در باغات و بازار باید از بین برود

اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران در سوال از وزیر کشاورزی بیان کرد: تفاوت نرخ میوه در بازار و باغات بسیار زیاد است که باید این تفاوت از بین برود و باید کاری صورت بگیرد که سود محصولات کشاورزی به سمت تولید کننده برود.

وی افزود: شاهد هستیم که در برخی از استان‌هایی که فقط یک محصول تولید می‌شود انبوهی از میوه روی زمین باقی مانده است، اما همان میوه از خارج از کشور وارد می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با جلوگیری از پدیده کوه خواری اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی در شهر تهران باید یک مدیریت واحد داشته باشد و به شهرداری سپرده شود در صورتی که در حال حاضر قسمتی از آن در دست بنیاد مستضعفین، ارتش، شهرداری و فرمانداری‌ها است.

دوستی افزود: برای شمال تهران پیشنهاد یک مدیریت واحد را دارم زیرا این منطقه به لحاظ دارا بودن امکانات و آب هوای مناسب می‌تواند به یک منطقه توریستی تبدیل شود و با همکاری شورای عالی شهر سازی و کشاورزی دیگر شاهد کوه خواری در این منطقه نباشیم.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حوزه رسیدگی به کاهش خطر پذیری سیلاب در شهر تهران، وزارت نیرو، شهرداری و شورای شهر وارد کار شده‌اند که جای خالی جهاد کشاورزی احساس می‌شود.

وی افزود: در کاهش خطر پذیری سیلاب در تهران رسیدگی به مشکل آبخیزداری می‌تواند تا حد زیادی از ورود سیلاب جلوگیری کند که وزارت جهاد کشاورزی متولی آن است.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از آرزوهای امام خمینی(ره) خودکفایی در حوزه کشاورزی و دامپروری بوده است که با امنیت ملی کشور رابطه مستقیمی دارد، اما در حال حاضر اقتصاد کشاورزی در سایه اقتصاد نفت قرار گرفته است.

وی با اشاره به کشت محصولات فراریخته در کشور بیان کرد: در شرایطی که برخی کشورها کشت محصولات فراریخته را ممنوع کرده اند و حتی به عنوان یک اسلحه برای کشاورزی دیگر کشورها استفاده می‌کنند شاهد ورود این محصولات کشاورزی به کشور هستیم .

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر به لحاظ مدیریت شهری به رفع معضل آلودگی هوا ،نوسازی بافت‌های فرسوده و امحای زباله‌ها توجه می‌کنیم باید به محصولات کشاورزی ترا ریخته نیز توجه داشته باشیم.

شاکری بیان کرد: در گزارش‌های به دست آمده از 10 نوع برنج که در شمال کشور کشت می‌شود 8 نوع آن ترا ریخته و دارای سمومی است که برای انسان مضر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار