به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برقراری
ارتباط کلامی و مکالمه یکی از عادات های روزانه ما انسان ها است تا از
اوضاع واحوال هم باخبر شویم، اما این روزها با روند رو به رشد تکنولوژی و
وجود تلفن های همراه و نرم افزارهای مختلف، شیوه برقراری ارتباطات هم کمی
تغییر کرده و شاید یکی از دلایل آن افزایش مشغله های زندگی و کمبود زمان
باشد.
در این صورت ارتباطات به صورت کلامی از طریق تلفن ثابت و تلفن های
همراه یا نوشتاری با ارسال پيامک صورت می گيرد که بدیهی است استفاده از این
وسيله هزینه هایی هم دربردارد و معمولا مبلغ آن مکالمات بر قبض های تلفن
درج می شود.
حالا با توجه به افزایش جمعیت و استقبال از تلفن همراه، تعداد قبض های کاغذی نیز باید افزایش یابد که استفاده از کاغذ مناسب نیست.
به همین منظور چندی پیش طرح جمع آوری قبض های کاغذی مطرح شد و به این ترتیب اين روزها صورت حساب اکثر مشترکان پيامک می شود.
اما
به گفته زارعیان سخنگو شرکت مخابرات ایران حذف قبض کاغذی به درخواست
مشترکان انجام می گیرد اما چند وقتی است مشترکان از عدم ارسال قبض کاغذی
گلایه دارند.
قبض کاغذی تلفن ها درحالی برای مشترکان ارسال نمی شود که مشترکان درخواستی برای حذف قبض کاغذی نداده اند. همچنین برای برخی مشترکان نه قبض کاغذی ارسال می شود ونه پيامکی به دستشان می رسد و درنتیجه با قطعی تلفن خود مواجه می شوند.
گفتنی
است، حذف قبض کاغذی برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه و مقابله با اسراف
پیشنهاد مناسبی است، اما کاش وضعیت قبض های تلفن مشترکانی که نه به صورت
کاغذی ارسال مي شود ونه هیچ پيامکی حاوی میزان مکالمات دریافت می
کنند مشخص شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید. انتهای پیام/
ولی ان طور میفهمیدیم چقدر پیامک و چقدر تماس داشتیم و مطمین میشیدیم هزینه درست یا نه