سرمربی تیم ملی جودو گفت: مرحله نخست انتخابی تیم ملی برای ارزیابی نفرات مستعد جهت شرکت در رقابت‌های آسیایی ازبکستان انجام شد.

زارعیان: لیست ملی‌پوشان را به زودی اعلام  ‌می‌کنیم
مجید زارعیان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رقابت‌های مرحله اول انتخابی تیم ملی بیان کرد: پس از پایان رقابت‌های کشوری 55 جودوکار برای مرحله اول انتخابی تیم ملی بزرگسالان گزینش شدند هر چند سه روز قبل مسابقات لیگ جودو برگزار شد اما از دعوت‌شدگان به انتخابی خواستیم برای حضور در این رقابت‌ها وزن کم نکنند.

وی درباره ملاک گزینش جودوکاران در مرحله نخست انتخابی تیم ملی اظهار کرد: نفرات اول تا سوم مسابقات کشوری و برخی استعدادها در اوزان مختلف را به انتخابی دعوت کردیم هر چند نفرات اول قهرمانی کشور در این مسابقات شرکت نمی‌کنند اما باقی نفرات به صورت دوره‌ای در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند.

وی افزود: پس از پایان این رقابت‌ها مرحله دوم انتخابی تیم ملی نفرات منتخب در مرحله دوم انتخابی حاضر می‌شوند و با برگزاری رقابت بین آنها نفرات اعزامی تیم ملی جودو به مسابقات آسیایی ازبکستان معرفی می‌گردند.

زارعیان ادامه داد: به دلیل این که مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان یک ماه به جلو کشیده شده با توجه به محدودیت زمانی کار سختی برای مسابقات انتخابی و اردوها پیش رو داریم. قصد داریم هفت یا هشت نفر به ازبکستان اعزام کرده و در رقابت‌های تیمی نیز با نفرات کامل شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی جودو درباره سطح نفرات شرکت‌کننده در رقابت‌های انتخابی تیم ملی بیان کرد: به هر حال باید قبول کرد جوانان ما به دلیل شرکت نکردن در دیدارهای دوستانه و اردوهای مشترک با جودوکاران خارجی از لحاظ آمادگی جسمی و فنی نسبت به آنها عقب هستند. برای رفع این مشکل باید جوانان میدان ببینند و به اردوهای مشترک و مسابقات تدارکاتی اعزام شوند. کشورهای صاحب سبک دنیا به دلیل برگزاری اردوهای مشترک جودوکاران خود را به بالاترین سطح رسانده‌اند، در وزن 81- کیلوگرم که سعید ملایی حضور دارد و روسیه 5 جودوکار سطح اول جهانی دارند به هر حال باید با سرمایه‌گذاری و آوردن بودجه لازم این نقیصه را رفع کرد.

وی در مورد زمان اردوهای تیم ملی گفت: اردوی اول به مدت 10 روز برگزار می‌شود 17 دی ماه مسابقات لیگ را در پیش داریم و بلافاصله پس از آن اردوهای ما از سرگرفته می‌شود، به دلیل محدودیت زمانی هیچ وقفه‌ای در اردوها ایجاد نمی‌شود به هر حال باید با اتخاذ برنامه‌های مناسب جودوکاران باید به سطح آمادگی لازم برای درخشش در مسابقات آسیایی برسند.

سرمربی تیم ملی جودو درباره تعداد نفرات منتخب برای اردوهای تیم ملی اظهار داشت: با در نظر گرفتن اوضاع فنی و نتایج جودوکاران، ملی‌پوشان هر وزن انتخاب می‌شوند و امیدوار هستیم خود را به خوبی نشان دهند.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار