برخی از تولیدکنندگان نرم افزارها و شبکه های اجتماعی برای آغاز پروژه نرم افزار ایرانی در کشور نیازمند حمایت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دسترسی افراد به اینترنت ،شبکه های اجتماعی مختلف در رایانه و سپس تلفن های همراه ما وجود دارد اما وقتی نوع آن‌ها را از افراد می پرسیم اکثر این شبکه ها ونرم افزارها،خارجی هستند و این در حالی است که شاید با کمی تحقیق شبکه های اجتماعی ایرانی و  نرم افزارهای پیام رسان ایرانی دیده شود.

اما در حال حاضرکاربران و متقاضیان نوع خارجی این نوع خدمات را در رایانه یا گوشی های همراه خود دارند و شاید یکی از علت های استقبال کم ازشبکه های اجتماعی و نرم افزارهای داخلی در کشور عدم اطمینان کاربران به سرعت ونوع خدمات آن‌ها باشد و این درحالی است که مسئولان شبکه های اجتماعی داخلی کشورمان توانایی و قابلیت های مناسب این نرم افزارها راتحسین می کنند.

برخی کاربران نیز حتی از وجود نرم افزارهای ایرانی بی خبر هستند و شاید دلیل آن استقبال کاربران از شبکه های اجتماعی خارجی در کشور باشد درحالی که این شبکه های اجتماعی ونرم افزارهای ایرانی وجود دارد و قطعا همین نرم افزارها می توانند باتقویت جایگاه ویژه ای در بین کاربران شبکه های اجتماعی داشته باشند.

با وجود چنین خدمات ایرانی وقتی از وزیر ارتباطات سراغ نرم افزارهای ایرانی را می گیریم،حمایت از تولیدکنندگان داخلی را مورد توجه قرار می دهد و این موضوع این گونه برداشت می شود که شاید وجود تعداد نرم افزارهای ایرانی اندک به اندازه لازم توانایی خدمات رسانی را نداشته و همچنین به نرم افزارهای بیشتری نیاز داریم.

اما آنچه که امروز شاهد هستیم و بارها در بخش کامنت های صفحه های اجتماعی وزیر ارتباطات مشاهده کرده‌ایم ،برخی از افراد با تیم های نرم افزاری هستند که دانش و توانایی تولید نرم افزارشبکه های اجتماعی موبایلی را دارند و خواستار حمایت وزارت ارتباطات هستند.

براساس این گزارش؛ بارها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این موضوع اشاره داشت که از شبکه های تولید داخل حمایت می کند اما با توجه به نظرات تعداد زیادی از تولیدکنندگان در صفحه اختصاصی وزیر ارتباطات هنوز خیلی از تولیدکنندگان نرم افزارها نمی دانند که با چه حمایتی می توانند کار خود را آغاز کنند.

گفتنی است؛ اکثر مسئولان تصمیم های مختلفی برای اجرایی شدن کارها وطرح های خود در جهت بهبود و پیشرفت کشور در نظر دارند بنابراین طرح ها وبرنامه های خود را قطعا از طریق رسانه ها به گوش می رسانند اما اینکه تا چه حد وعده های آن‌ها عملی می شود موضوعی است که موجب نگرانی برخی افراد شده  و درهمین راستا اگر اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر حمایت از تولید کنندگان  تنها در حد یک خبر دست نیافتنی باشد اکثر تولید کنندگان نرم افزارهای خارجی علاقه خود را برای ادامه کار از دست می دهند بنابراین نرم افزارها وشبکه های اجتماعی داخلی در کشور توسعه نخواهد یافت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار