سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

برگزاری کنکره بزرگداشت آیت الله میرزا ابوطالب در قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ازبرگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله میرزا ابوطالب قمی در قم همزمان با ایام هفته وقف خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت‌الله میرزا ابوطالب قمی با آیت‌الله نوری‌همدانی در خصوص برگزاری این کنگره بزرگداشت، گفت: این همایش درطول  ایام هفته وقف در زمینه ترویج فرهنگ وقف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه  بر اساس نقل‌های صورت گرفته، گفت: این عالم بزرگوار، امام جمعه قم بوده و اقامه نماز جمعه در شهر قم را به عهده داشته و یکی از علمای واقفی بود که موقوفات بابرکتی داشت.

حسینی مقدم اظهار کرد: او مجموعه سه آبادی زنبیل‌آباد، علی‌آباد و فرج‌آباد را در دوران خود را وقف کرده تا به اقامه روضه سیدالشهدا(ع)،‌ کمک به زائران عتبات عالیات، مشهد مقدس و فقرا بپردازند.

وی با اشاره به اینکه همواره موقوفات برای حمایت و پشتیبانی از مراکز علمی و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ نفش مهمی داشتند، تصریح کرد: ضرورت دارد برای توسعه و تقویت حوزه‌های علمیه سنت وقف احیا شود و در همین زمینه این همایش برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم،گفت: فراخوان مقاله داده شده و مقالاتی در زمینه محورهای مختلف پیش‌بینی شده است و یکی از محورها متناسب با نگاه و دیدگاه رهبر معظم انقلاب تعیین شده که دارای عنوان وقف و اقتصاد مقاومتی و نقشی که وقف می‌تواند در اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی درپایان بیان کرد: امیدواریم تعداد مقالات افزایش پیدا کند و مجموعه آثار همایش چاپ شوند و به عنوان اثر ماندگار در مجموعه دستاوردهای همایش باقی بمانند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: قم ، اوقاف ، برگزاری ، کنگره ، حسینی ، مقدم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.