سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اثرگذاری بر نسل جوان با سلاح‌های فرهنگی

مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: هدف اصلی نظام‌های سلطه جوان‌های مستعد منطقه است که از طریق سلاح‌های فرهنگی می‌خواهند به آنها دسترسی یابند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندس چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسمی که به مناسبت زنگ ملی استکبار ستیزی در دبیرستان شاهد فتح صبح امروز برگزار شد، گفت: با توجه به عنوان این روز و مناسبت‌هایی که در این هفته داشته‌ایم روز 13 آبان را می‌توانیم قله این مناسبات بدانیم. در کشور با هیچگونه پیشرفت و توسعه و تمدن مخالف نیستیم و رسیدن به آنها را در اهداف نهضتی و قانون‌های اساسی خود داریم. نظام های سلطه در جهان با تلاش‌های شبانه روزی قصد دارند از انواع ترفند‌ها استفاده کنند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را از مسیرش برای رسیدن به اهداف بلند و سرافرازی منحرف کنند. اما به لطف همگان به خصوص شهدا و رهبری امام، نظام سلطه در تحقق اهداف خود ناکام مانده است و امید دارد که بعد از نسل های گذشته این بار بدون سلاح از طریق نسل‌های جدید به گونه‌ای دیگر عمل کند و به اهداف خود برسد. 

مدیر کل آموزش و پرورش تهران افزود: در واقع نظام‌های سلطه در لباس مدافعان حقوق انسان‌ها قصد دارند در نسل جوان ما تاثیر بگذارند و بتوانند از راه استفاده فرهنگی و تغییر نگاه‌ها به خواسته خود برسند‌. 

وی عنوان کرد: نظام‌های سلطه روشهای مختلفی برای تحقق سیاست خود دارند از روش‌های نظامی گرفته تا روشهای بسیار پیچیده فرهنگی اما واقعیت این است که چهره اصلی این سلطه بر همگان آشکار است و همه از راه آنها و عملکردشان اطلاعات کافی دارند بنابراین نباید چه خودمان چه فرزندانمان فریب نیرنگ این نظام استکبار بخوریم. 

چهاربند اظهار داشت: بهترین راهی که بتوانیم به این نتیجه برسیم که آنها به همگان درحال ظلم هستند این است که در طول تاریخ ببینید که آنها عمل‌شان با ادعایشان تطبیق ندارد. باور کنید اگر نظام سلطه تغییر کند ادعا و عملش یکی می‌شود. اما مادامی که در حق مسلمانان ظلم می‌شود و آمریکا از ظلم حمایت می‌کند دیده می‌شود که در صدد فریب و گمراهی افکار عمومی جهان است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اول نظام‌های سلطه و استکبار جوان‌های مستعد منطقه است که برای دسترسی به جوانان از سلاح استفاده نمی‌کند و از راه‌های فرهنگی دست به این کار زده است. امروزه بزرگترین حربه برای تسلط بر منابع انسانی با استفاده از روشهای فرهنگی است که باید جوانانمان را هشیار کنیم که به این ترفندها پی ببرند و نگذارند آنها به اهداف شوم خود برسند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.