سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

ضرورت اصلاح شیوه تغذیه در بین شهروندان اردبیلی

معاون غذا و داروی علوم پزشکی استان اردبیل تاکید دارد که اصلاح شیوه تغذیه در بین شهروندان اردبیلی ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت سید خلیل اللهی درباره شیوه تغذیه در بین مردم افزود: مطالعات و بررسی ها نشان می دهد شیوه ناصحیح در تغذیه از عوامل بروز بیماری ها به ویژه بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها است.

وی با اذعان به اینکه بعد از تصادفات به ترتیب بیماری های قلبی عروقی و بدخیم مانند سرطان ها از عوامل مرگ و میر محسوب می شود، تاکید کرد: در گذشته بیماری های واگیر از عوامل اصلی مرگ و میر بود اما در حال حاضر بیماری های عفونی در جوامع شایع شده است.

خلیل اللهی استفاده از غذاهای یخچالی و فریز شده، گرایش به مصرف غذاهای پرکالری، گرایش به فست فودها و بی توجهی به خواص مواد غذایی در حین مصرف را از عادات ناصحیح در هنگام تغذیه عنوان کرد.

وی با تاکید به ضرورت توجه به تغذیه کودکان متذکر شد: گرایش بیش از حد به غذاهای آماده و فست فودها صحیح نبوده و والدین نسبت به تغییر رژیم غذایی کودکان خود باید اقدام کنند.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی استان با بیان اینکه در اردبیل بیماری هایی مانند آرتروز، رماتیسم، سرطان معده و پستان، نقرس، یبوست و سرطان مری شایع است، متذکر شد: تمامی این بیماری ها ارتباط مستقیم با شیوه تغذیه دارند.

خلیل اللهی معتقد است دانش غذایی در اردبیل باید ارتقا یافته و شهروندان در رژیم غذایی خود به شکلی که تمام گروه های غذایی با ترکیب مناسب گنجانده شود تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.