مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال از کاهش میزان تولید گردو در سال زراعی جاری در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هادی ذبیحی گفت: با توجه به وقوع سرمای دیررس بهاره و خشکسالی، میزان تولید محصول گردو در سال زراعی جاری کاهش یافته و راندمان تولید آن بالغ بر هزار و 200 تن تخمین زده می شود.

وی افزود: سطح زیر کشت گردو در شهرستان خلخال هزار و 431 هکتار بوده که همه ساله رو به افزایش می باشد که خریداران و مشتریان فراوانی از شهرستان ها و استانهای همجوار و مختلف برای خرید این محصول به نقاط گردو کاری شهرستان مراجعه می نمایند که این موضوع اهمیت اقتصادی تولید آن را مسجل می نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: منطقه کوهستانی خلخال به لحاظ وجود درختان کهنسال گردو، جزو خاستگاه های این درختان ارزشمند علم گیاه شناسی می باشد، کوههای کم و بیش مرتفع، دره های طولانی، رودخانه های متعدد، آب و هوای معتدل و ارتفاع مناسب از سطح دریا در شهرستان خلخال استعداد خوبی را برای کاشت و پرورش درختان گردو دارد.

ذبیحی افزود: آنچه گردوی خلخال را از سایر مناطق متمایز می نماید میزان چربی و پروتئین بالای آن بوده که ناشی از وجود ژنوتیپ های برتر گردو در منطقه و شرایط خاص اقلیمی برای پرورش درختان گردو می باشد.

وی گفت: با توجه به اهمیت بالای اقتصادی این محصول و وابستگی برخی از باغداران منطقه به تولید آن و اهمیت اشتغالزایی آن ایجاب می کند که توجه بیشتری به تولید و بازار این محصول مهم گردد که از جمله آن می توان به جذب سرمایه گذار برای ایجاد کارگاههای بسته بندی گردو اشاره نمود که در رونق اقتصادی مناطق روستایی خلخال موثر واقع خواهد شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، تولید ، گردو ، خلخال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.