سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا پاییز و زمستانی سرد پیش رو داریم؟

این روزها با اینکه شاهد اطلاعیه سازمان مدیریت بحران در خصوص سرد و یخبندان بودن پاییز و زمستان امسال بوده‌ایم اما با پیش بینی برعکس سازمان هواشناسی کشور مواجه شدیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها با اینکه شاهد اطلاعیه سازمان مدیریت بحران در خصوص سرد و یخبندان بودن پاییز و زمستان امسال بوده‌ایم اما با پیش بینی برعکس سازمان هواشناسی کشور مواجه شدیم.

داستان چیست؟ دو سازمانی که با هم هماهنگ، هم سو و هم نظر هستند هم اینک چرا با دو پیش بینی متفاوت به خدمت مردم کشور آمده‌اند.
 
*سازمان هواشناسی و پدیده ال نینو

 پدیده ال نینو، پاییز امسال را با بارش‌های زود هنگام فصل خود به شکل نرمال و بیش از نرمال و زمستان را با بارش نرمال جزئی و کمتر از نرمال با دمای بیش از 1.5 درجه از نرمال به ویژه در نیمه دوم زمستان در کشورمان به ارمغان خواهد آورد.

* اطلاعیه سازمان مدیریت بحران

 پیرو نامه شماره 89962 مورخ 94/7/8 و عطف نامه شماره 100/31/32621/94 مورخ 94/07/05 درخصوص احتمال وقوع زمستان بسیار سرد و رخداد ال نینو قوی در پاییز و زمستان امسال به ویژه درماه های آبان و آذر ماه و همچنین پیش بینی بارش‌های زیاد و وقوع سیل شدید در کشور از وزیر نیرو خواسته شده تاضمن اطلاع رسانی به سازمان‌ها و ادارات و نهادهای زیربط برنامه ریزی‌های لازم را در راستای ارتقاء حفظ آمادگی و اقدامات لازم بی اندیشند.

*آمادگی برای کاهش خسارات

 هرچند در وقوع ال نینو زمستان و پاییز دو سازمان مهم کشور به ظاهر دچار دوگانگی شده‌اند ولی بهتر است آمادگی و تجهیز امکانات و هماهنگی سازمان‌ها طوری باشد که در مقابله با اتفاقات غیر منتظره شاهد خسارت‌هایی چون سیل سال‌های اخیر و قطع گاز زمستان در سال 86 نشویم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۳۷
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۴
ما که نفهمیدیم ایا هوا توی زمستان سرد میشه یا نه ولی امیدوارم زمستان پر بارشی داشته باشیم
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
انشاالله زمستان پربارش و پر خیر برکتی داشته باشیم
و انشالله در این زمستان خدا به همه جا و مکان گرم و امن بده
ناشناس
۱۰:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
حادثه خبر نمی کند!!!!