دستگاه‌های مسئول باید برای مقابله با بحران هماهنگ عمل کنند/ به فکر روستاییان باشیم

لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با پدیده‌ ال نینو اقدامات لازم را دستور کار خود قرار دهند.

دستگاه‌های مسئول باید برای مقابله با بحران‌های احتمالی هماهنگ عمل کنندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها در راستای هشدار سازمان مدیریت بحران در خصوص کاهش دمای هوا با پیش بینی مخالف سازمان هواشناسی مواجه شدیم که گویا در زمستان امسال افزایش 1.5 درجه‌ای دمای هوا را نیز خواهیم داشت و این یعنی نظرات متفاوت و غیرقابل پیش بینی 2دستگاه در کشور که هرکدام بر عقیده و نظر خود پافشاری دارند و دچار دوگانگی در تصمیم‌گیری در خصوص هشدار‌های لازم به مردم شده‌اند.

*شهروندان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند

در خصوص هشدار سازمان مدیریت بحران کشور درباره زمستان بسیار سرد و وقوع سیل شدید لازم و ضروری است دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با بحران‌های احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

فرج‌الله عارفی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص مقابله با بحران‌های احتمالی در فصل سرما می‌گوید: با توجه به اظهارات سازمان مدیریت بحران درباره وقوع پدیده ال نینو، شاهد تغییرات آب و هوایی زیادی در کشور خواهیم بود که در همین راستا ضروری است دستگاه‌هایی مانند شرکت گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، وزارت راه و شهرسازی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، سازمان مدیریت بحران و شهرداری‌ها در آماده‌باش کامل باشند تا در زمان مناسب بحران را مدیریت کنند چرا که حادثه هیچ‌گاه خبر نمی کند.

با توجه به تجربیات گذشته در فصل سرما شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی باید با خدمات‌رسانی مناسب به مردم زمینه را برای ذخیره سوخت به ویژه تأمین سوخت روستاییان مهیا کند تا در صورت قطعی گاز با مشکل مواجه نشوند.

همچنین شهرداری‌ها و جمعیت هلال احمر موظف هستند با آماده‌باش کامل در مقابله با این بحران اقدام کنند.

البته شهروندان و افراد نیز باید با توجه به برودت شدید هوا و یخ‌زدگی معابر از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت ضرورت خودروی خود را با وسایل مناسب تجهیز کنند.

امید است جهت رفاه حال شهروندان و جلوگیری از وقوع حوادث غیرمتقربه همچون خسارت‌های سیل، در سال‌های اخیر سازمان‌های مربوطه به صورت هماهنگ عمل کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار