سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از 230 هزار متقاضی شغل چه تعداد مشغول بکار شدند؟!

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار گفت: از ابتدای سال 230 هزار کارجو به موسسات کاریابی مراجعه کرده‌اند که از این میان 70 هزار نفر مشغول به کار شده‌اند.

محمد اکبرنیا مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آمار مراجعه در 5 ماه نخست سال 94 اظهار کرد: 230 هزار نفر در 5 ماهه نخست سال 94 به موسسه‌های کاریابی مراجعه کرده‌اند که از این میان بیش از 70 هزار نفر مشغول به کار شده‌اند.

 وی افزود: 78 درصد از افرادی که مشغول به کار شده‌اند تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

  مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار با اشاره به نظارت بر موسسه‌های  کاریابی تصریح کرد: موسساتی که بر اساس بخشنامه عمل نکند، در مرحله اول تذکر می‌گیرد و در مرحله بعدی به هیئت معرفی و بر اساس مصوبه، مجوز کاریابی آن باطل می‌شود.

اکبر نیا در خصوص نحوه نظارت بر موسسه‌های کاریابی افزود: تمام امور مرتبط با مجوز و نظارت کاریابی‌های داخلی به استان ها واگذار شده است و بر این اساس ماهیانه یا دو ماه یکبار بر عملکرد کاریابی‌ها نظارت می‌کنند و همچنین تمام عملکرد کاریابی‌ها و مشخصات کارجویان و فرصت‌های شغلی کارفرمایان و افراد مشغول به کار در سامانه ثبت می‌شود و گزارش‌ها آنلاین به مقامات ابلاغ می‌شود.

 وی اضافه کرد: نظارت بر موسسه‌های کاریابی خارجی نیز از طریق مرکز انجام می‌گیرد.

اکبر نیا تاکید کرد: سهم کاریابی ها در حال حاضر چشمگیر نیست و امیدواریم که بتوانیم این سهم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.