مدیر کل دفتر هدایت کاریابی وزارت کار گفت: 882 موسسه کاریابی در کشور فعالیت می‌کنند که از این میان 807 موسسه در زمینه داخلی و 75 موسسه در زمینه خارجی فعال هستند.

فعالیت 882 موسسه کاریابی در کشورمحمد اکبر نیا مدیر کل دفتر هدایت کاریابی وزارت کار در گفتگو با خبرنگارگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به فعالیت 2 دسته از کاریابی‌ها در کشور اظهار کرد: کاریابی‌ها به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند که در کشور فعالیت دارند.

 وی افزود: 807 موسسه کاریابی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که ازوزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجوز دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هر موسسه‌ای بدون مجوز فعالیت داشته باشد مورد پیگیری قرار می‌گیرد تصریح  کرد: هر موسسه‌ای که در رابطه با اشتغال فعالیت می‌کند باید بر اساس قانون از وزارت تعاون کار و رفاه  دارای مجوز باشد و اگر موسسه‌ای  بدون مجوز در این زمینه  فعالیت داشته باشد از لحاظ حقوقی مورد تعقیب و پیگیری قرار می‌گیرند.

 مدیر کل دفتر هدایت کاریابی وزارت کار  با اشاره به موسسه‌های کاریابی خارجی گفت: 75 موسسه کاریابی خارجی در زمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور نیز علاوه بر کاریابی‌های داخلی در کشور فعال هستند.

 اکبرنیا با تاکید بر  الزام کاریابی‌ها بر اساس دستورالعمل تصریح کرد: امور مربوط به کاریابی‌ها بر اساس دستور العلم و آیین نامه مشخص می‌شود سالیانه هیئت مرکزی کاریابی‌ها میزان حق الزحمه و مشاور شغلی و ثبت نام را تعیین می‌کند که بر این اساس در سال 1394 مبلغ 13 هزار تومان برای ثبت نام و در مرحله بعد که کارجو معرفی و مشغول به کار می‌شود به ازای یکسال قرار داد کار 50 درصد یک ماه حداقل حقوق را دریافت می‌کنند که بر این اساس کارجو برای ضخامت این امر سفته‌ای به مبلغ 500 هزار تومان به موسسه ارائه می‌کند.

 اکبر نیا تاکید کرد: تعیین مبالغ از سوی هیئت مرکزی به صورت بخشنامه ابلاغ می‌شود تا تمام موسسه‌های کاریابی بر اساس بخشنامه عمل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
Nazir ahmad
۲۳:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
من فاروغ تحصیل لیسانس هستم ضرورت به یک کار دارم بیکار هستم چندین دفتر کار کردیم وفعلآ بیکار و تلاش وظیفه را دارم لطف نموده هماهنگی کنید تشکر
Afghanistan
حجت الله رضایی
۰۲:۲۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
سلام علیکم
آخرین اخبار