مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۸۰۰ موسسه کاریابی در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛محمد اکبرنیا مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش کاریابی، عملکرد و چشم انداز با بیان اینکه رتبه بندی موسسات کاریابی کشور بر اساس میزان کارکرد، سابقه کار و مواردی از این دست انجام می شود، اظهارکرد: ۸۰۰ موسسه کاریابی در سراسر کشور فعالیت می کنند که از راه انتخاب انجمن و سپس کانون با وزارتخانه در ارتباط هستند.

وی با اشاره به کانون های کاریابی گفت: اگر نامه ای به مراکز کاریابی ارسال می شود قبل از آن با کانون ها مشورت شده و آنچه لازم است اجرا می شود و می خواهیم جایگاه موسسات کاریابی ارتقا پیدا کند.

اکبرنیا تاکید کرد: باید به سمت دانشگاه ها رفته و آنها را جلب کنید، قسمت عمده بیکاران ما فارغ التحصیلان هستند و ارتباط کاری شما به رشد اقتصادی ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: تعادل بین عرضه نیروی کار و تقاضا با رشد اقتصادی بوجود می آید که در این صورت موسسات کاریابی نیز رونق می گیرند.

*مشاغل نوین شناسایی شود

محمد رهبری معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشاغل در حال تغییر است و مشاغل نوین باید شناسایی شوند.

وی با بیان این که موسسات کاریابی باید با تجزیه و تحلیل بر بازارکار نوآوری داشته باشند، افزود: وظیفه دیگر موسسات کاریابی اطلاع رسانی است، استفاده از ابزار دانش در کاریابی ها باید مورد توجه باشد.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شاخص نرخ بیکاری در توسعه یافتگی مورد توجه است و متاسفانه ما در عرضه نیروی کار هوشمندانه عمل نمی کنیم.

رهبری گفت: مرکز تحقیقات بازار کار در کشور وجود ندارد و ما باید توسعه و آینده نگری داشته باشیم، تحقیقات دانشگاهی سوری است و باید آموزش کیفی جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: اطلاعات بازار کار منسجم نیست و سامانه ها نیز هماهنگ نیستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار