وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از استراتژی‌های وزارت خانه ارتقای آموزش در سطح کشور است که این امر مهم را با اعطای بن کارت‌های مهارتی افزایش خواهد داد.

اعطای بن کارت مهارتی به خانواده‌های کارگران/ گسترش ‌آموزش‌های مجازی فنی و حرفه‌ای/گسترش بیمه کارگران ساختمانی در سال 94
به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم رونمایی از 234 عنوان شغلی با اشاره به لزوم افزایش مهارت‌های شغلی در کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالعات گسترده‌ای انجام شده  است که یکی از مشکلات عمده ما در بحث بهره وری منابع انسانی فاقد مهارت است و افرادی که نمی‌توانند به شغلی دست یابند مهارت کافی ندارند.

وی افزود:‌ 300 هزار نفر از طریق ادارات کاریابی به کارگاه‌ها معرفی شده‌اند که تعدادی از افراد مهارت کافی برای کسب شغل را نداشتند.

ربیعی تصریح کرد: نابرابری مرکز و مناطق مرزی کشور خود یکی از مشکلات عمده ای بیکاری در پیرامون است و متاسفانه در استان‌هایی که پروژه‌های بزرگ در حال فعالیت است قادر به جذب افراد بومی به دلیل عدم مهارت کافی نیستند. و از سوی دیگر نابرابری تسهیلات مشکل دیگری بیکاری در کشور است به طوری که در یک استان 4درصد فارغ  التحصیلان متناسب با شغل استان بوده‌اند و در استان دیگر مانند اصفهان این رقم به 40 و 50درصد می‌رسد.


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تجدید نظر در آموزش در کشور گفت: در رویکرد سازمان فنی و حرفه ای باید تجدید نظر شود چرا که نیروهای تحصیل کرده تمایلی به بعضی از مشاغل ندارند و باید شغل‌های جدید پدید آوریم.


وی با بیان اینکه it ظرفیت گسترده‌ای برای کسب شغل دارد افزود:‌در این حوزه قادر هستیم که 30هزار عنوان شغلی تهیه کنیم و مهارت افزایی در این زمینه لازم است.


ربیعی ادامه داد: استراتژی گسترش اشتغال و تغییر رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای و ایجاد بنگاه‌های خرد و کسب اشتغال از دیگر رویکردهای وزارت خانه است.


وی با اشاره به سه طرح بزرگ وزارت خانه در آستانه هفته کار و کارگر تصریح کرد: رونمایی از 234عنوان شغلی که مرتبط با انرژی‌های نو و مهارت‌های جدید است اعطای بن کارت مهارتی به کارگران و خانواده‌های آنان و گسترش آموزش‌های مجازی و سیار از جمله برنامه‌های وزارت خانه در استانه هفته کار و کارگر و همچنین ایجاد مشاغل جدید است.


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای تغییر رویکرد سازمان فنی و حرفه ای از مشاوران بین المللی استفاده کرده ایم تا بهره وری و توسعه اشتغال در کشور موثر باشد.


ربیعی گفت: باید کشور با فرهنگ کار عجین شود، یکی از مشکلات امروز ما تغییر ارزش و فرهنگ کار است و باید باور کنیم که تولید در کشور وابسته به کارگر است و کارگر از ارزش بالایی برخوردار است که این امر در توسعه و رونق اشتغال در کشور تاثیر به سزایی دارد.

وی تصریح کرد: بیمه کارگران ساختمانی را در سال جاری افزایش می دهیم و امیدواریم از 100هزار نفر به 700هزار نفر افزایش یابد تا بیشترین صدمات و ناامنی در حوزه کارگری را جبران کنیم.


ربیعی در پایان گفت: رویکرد دولت، کاهش فرار غذایی و مبارزه با این پدیده است و در تلاش هستیم تا سیاست رفاهی جامعه را ارتقا دهیم و تامین پروتئین و کاهش سوء تغذیه از جمله سیاست‌های دولت محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۴:۵۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام لطفا به داد اين كارگران مخابرات روستايي برسيد كه نه حقوق و نه بيمه انها توسط مخابرات واريز ميشه و در تاريخ 2 ارديبهشت جلو مخابرات تجمع دوهزار نفري داشتن و فقط از تلويزون بيگانه ان را بازتاب داد
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۳:۱۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلا چرا حق مسکن را که چهل هزار تومان تصویب کردن و در بخشنامه دستمزد 94 چهل هزار هست.ولی کارفرمایان همچنان بیست هزار میدهند.لطفا پیگیری کنید
آخرین اخبار