مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از مزایای گواهینامه شغلی برای شاغلان خارج از کشور، معافیت‌های گمرکی، عوارض خروج از کشور و بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد اکبرنیا مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری اولین همایش صدور خدمات فنی و مهندسی و کسب فرصت‌های اشتغال در بازار بین‌الملل که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، در خصوص راه‌اندازی بانک اطلاعاتی شاغلان خارج از کشور  گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی شاغلان خارج از کشور یکی از برنامه‌های کاری مهم بود که برای آن برنامه‌ریزی منظمی صورت گرفت تا بر اساس آن تمامی افرادی که در خارج از کشور فعال هستند، بتوانند با ثبت نام در این سامانه برای صدور گواهینامه‌های شغلی اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون بهره‌برداری حداکثری از نیروی کار و ارتقای توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات و اصلاح ماده 104 قانون مالیات‌های مستقیم، تمامی کارگران اعزامی موضوع قراردادها به شرط داشتن گواهینامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات معاف هستند. همچنین در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است گواهینامه‌های شغلی را جهت وصول حق بیمه تهیه و مراتب را به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع دهد.

وی افزود: بر اساس نیازی که برای صدور گواهینامه‌های شغلی وجود داشت، نسبت به راه‌اندازی سامانه مذکور اقدام شد و در تاریخ 15 آذر ماه، شاهد رونمایی از این سامانه بانک اطلاعاتی خواهیم بود.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد:‌ دو هدف اصلی قطع نشدن ارتباط با داخل کشور و همچنین بهره‌مندی از مزایایی که از قبل صدور گواهینامه‌های شغلی به وجود می‌آید، از جمله معافیت‌های گمرکی، عوارض خروج از کشور و بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شاغلان ، خارج ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار