علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آلبونسوناوارته پریدا وزیر کار و تامین اجتماعی مکزیک تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با همتای مکزیکی تفاهم نامه همکاری امضا کردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آلونسوناوارته پریدا وزیر کار و تامین اجتماعی مکزیک بمنظور تحکیم روابط دو جانبه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

براساس این گزارش؛ مولفه‌های اصلی دیدار دو وزیر به شرح زیر است:
الف- آلونسوناوارته پریدا از تهران دیدار کاری به عمل می‌آورد. 
ب- مکزیک وایران بر سر یک چهار چوب همکاری دو جانبه برای مبادله با چالش‌های توسعه اقتصادی به  توافق رسیدند.
ج- دو کشور به پرداختن موضوعات دستور کار شغلی بین ‌المللی علاقمند هستند.
د- اولین سفر وزیر دولت مکزیک به ایران در 14 سال گذشته بوده است.

دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با همتای مکزیکی در راستای سیاست تحکیم روابط دو کشور در روزهای 7 و 8 سبتامپر (16 و 17 شهریور ماه) در کار یک سفر کاری به تهران، با مقامات عالی رتبه دولت ایران دیدار کرد که هدف اصلی این دیدار گفت‌وگو در مورد همکاری در مسائل شغلی مورد علاقه دو کشور بود.

در سال 2015 مکزیک و ایران دیدارهای مختلفی در زمینه همکاری داشته‌اند که اولین دیدار در تاریخ 25 ژانویه با سفر هیئتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران علاقمند به مسائل مربوط به تامین اجتماعی و به ریاست معاون وزیر احمد میدری و تحت نظارت یونسف به مکزیک صورت گرفت همچنین در تاریخ 10 مارس گذشته مکزیک در کنفرانس بین‌المللی طبقات حمایت اجتماعی برگزار شده در تهران با همکاری سازمان تامین اجتماعی ایران (OSS) شرکت نمود که در حاشیه آن دو کشور چالش‌های مشترک در زمینه حمایت اجتماعی را بررسی کردند.

علاقه فزاینده نسبت به تحکیم روابط دو جانبه و گسترش موضوعات و کانال‌های گفت‌وگو و همکاری در صد و چهارمین نشست کنفرانس بین‌المللی کار که در ماه ژوئن گذشته در ژنو سوئیس برگزار شد بازتاب داشت وزیر آلونسوناوارته پریدا با علی ربیعیوزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران  ملاقات کرد.

در این ملاقات دو وزیر تجارب خود را درباره سیاست‌های نوآورانه برای پرداختن موضوع به اشتغال غیر رسمی، ترویج تامین اجتماعی و آموزش و نیز آغاز مذاکره در مورد یک سند همکاری میان دو وزارتخانه را به اشتراک گذاشتند.
به منظور توافق برسر چهارچوب همکاری و مشخص نمودن اقدامات وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران از وزیر کار و تامین اجتماعی مکزیک برای انجام یک دیدار کاری از ایران دعوت به عمل آورد.

براساس این گزارش یک یادداشت تفاهم میان وزارت کار و تامین اجتماعی مکزیک و وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی ایران به امضا رسید که تبادل تجارب در زمینه خدمات عمومی، اشتغال، تامین و سلامت در کار و سازو کارهای مصلاحه کاری را روشمند می‌سازد.

وزیر کار و تامین اجتماعی مکزیک ضمن امضای یادداشت تفاهم از پیشرفت های حاصله در زمینه نهادینه سازی رابطه دو  جانبه و در این حوزه خاص در زمینه کاری استقبال کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران نیز به رابطه سودمند کاری با همتاری مکزیکی خود اشاره و تاکید کرد: این تفاهم نامه رابطه‌ میان دو کشور را در موضوعات مهم برای توسعه و مورد علاقه طرفین فراهم کرده است.

همچنین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران بر علاقه خود به اشنایی شخصی با تجارب مکزیک در زمینه بهره وری شغلی و سیاست شغلی برای افراد معلول جسمی و تامین سلامت در کار تاکید نمود که براین اساس آلونسوناوارته پریدا از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران دعوت کرد تا در آینده نزدیک از مکزیک دیدار کند.

آلونسوناوارته پریدا با زنگنه وزیر نفت و سیدنیا وزیر اقتصاد  در تهران ملاقات کرد و با آنها به ترتیب در مورد جنبه‌های کاری اصلاحات در زمینه انرژی در مکزیک و در خصوص زمینه اقتصادی بین‌المللی و چالش‌های آن برای توسعه تبادل نظر به عمل آورد.

این اولین دیدار یک وزیر دولت مکزیک از جمهوری اسلامی ایران ظرف 14 سال گذشته است که به منظور ایجاد چهار چوب همکاری دو جانبه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعاون ، ربیعی ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار