سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

نگاه حفاظتی وحمایتی شیلات مازندران به صید ماهی خاویاری

برنامه راهبردی شیلات مازندران به صید ماهی خاویاری نگاه حفاظتی وحمایتی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛مدیرکل شیلات مازندران گفت:براساس دستورالعمل وبرنامه توسعه ششم،مرکز بازسازی ذخایر شهید رجایی مازندران جهت کمک به بازسازی ذخایر و تکثیر نیمه مصنوعی این منابع ارزشمنددریای خزر، متعهدبه تولیدو پرورش2میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری است.

حبیب نژاد افزود:باتوجه به ممنوعیت تجارت خاویار دریای خزر به دلیل کاهش شدید ذخایر طبیعی این ماهیان، صیدماهیان خاویاری صرفاً برای تامین مولد مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر و امکان تکثیر نیمه مصنوعی انجام می شود.

وی گفت:امسال حدود 80 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری قره برون در رودخانه‌های لاریم،میرودو بابلرود مازندران رهاسازی شد.

مدیرکل شیلات مازندران گفت:مازندران در صید و استحصال ماهیان خاویاری از رتبه ی مطلوبی برخوردار است و باید بتوانیم با پرورش ماهیان خاویاری در حوضچه،آب بندها،مزارع و دریاچه ها گامی در راستای گسترش پرورش آن برداریم.

حبیب نژاد با اشاره به این که پرورش ماهیان خاویاری فاصله زمانی 8 تا 10 ساله را می طلبد، افزود: درحال حاضر با شرایط سزارین ، امکان بازپروری برای ماهیان در سه سال بعد وجود دارد و این مساله می‌تواند پرورش ماهیان خاویاری رادارای توجیه اقتصادی کند.

وی با اشاره به شروع فصل صید ماهیان خاویاری در مهر ماه گفت: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران تدابیر اقدامات پیشگیرانه لازم را برای صید وحفاظت و حراست اینگونه ماهیان دیده است و با هرگونه صید غیر مجاز برخورد قانونی خواهد کرد.



انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.